Piraeus Port Authority (PPA), оператор на най-голямото пристанище в Гърция, увеличи инвестиционните си планове за привличане на повече бизнес в едно от най-големите пристанища в Европа, заяви правителствен говорител в сряда.
PPA, мажоритарен собственик на който е китайската COSCO Shipping, представи на гръцкото министерство на корабоплаването план за 800 милиона евро, заяви говорителят на правителството Стелиос Пецас пред репортери.
Морски мегапроект за 1,7 млрд. долара ще бъде открит в Истанбул през 2020 г.
Служител на PPA каза на Ройтерс, че министерска комисия ще обсъди плана на 25 септември и вероятно ще го одобри, като деблокира ключовите инвестиции за пристанищната инфраструктура.
Китай се надява да превърне пристанище Пирея в своя врата към Европа.
Предишен план за 620 милиона евро, състоящ се от задължителни и доброволни инвестиции, включително нов терминал за круизни кораби, мол и четири хотела в пристанището, не беше одобрен поради противопоставяне на местните общности по отношение на размера на мола.
Добра идея: Чисто нов кораб да свързва пет пристанища в Бургаския залив
PPA, която сега притежава 51% от пристанището, трябва да сключи задължителни инвестиции от 300 милиона евро до 2022 г., за да придобие допълнителен дял от 16%. От компанията бяха призовали предишното правителство да ускори одобряването на плана или да се изправи пред възможни правни действия.
Новият план включва допълнителни разходи за изграждането и експлоатацията на четвърти контейнерен терминал и много по-малък мол, каза официалният служител.
PPA, мажоритарен собственик на който е китайската COSCO Shipping, представи на гръцкото министерство на корабоплаването план за 800 милиона евро, заяви говорителят на правителството Стелиос Пецас пред репортери.
Морски мегапроект за 1,7 млрд. долара ще бъде открит в Истанбул през 2020 г.
Служител на PPA каза на Ройтерс, че министерска комисия ще обсъди плана на 25 септември и вероятно ще го одобри, като деблокира ключовите инвестиции за пристанищната инфраструктура.
Китай се надява да превърне пристанище Пирея в своя врата към Европа.
Предишен план за 620 милиона евро, състоящ се от задължителни и доброволни инвестиции, включително нов терминал за круизни кораби, мол и четири хотела в пристанището, не беше одобрен поради противопоставяне на местните общности по отношение на размера на мола.
Добра идея: Чисто нов кораб да свързва пет пристанища в Бургаския залив
PPA, която сега притежава 51% от пристанището, трябва да сключи задължителни инвестиции от 300 милиона евро до 2022 г., за да придобие допълнителен дял от 16%. От компанията бяха призовали предишното правителство да ускори одобряването на плана или да се изправи пред възможни правни действия.
Новият план включва допълнителни разходи за изграждането и експлоатацията на четвърти контейнерен терминал и много по-малък мол, каза официалният служител.