Информационна кампания ще насърчава усвояването на средствата по еврофондовете
Информационна кампания ще насърчава усвояването на средствата по еврофондовете / снимка: Sofia Photo Agency
Министерството на финансите започва национална информационна кампания за насърчаване на усвояването на средствата по еврофондовете с посланието "Бъдете активни". До края на юни ще бъдат представени условията и параметрите за финансиране на проекти от европейските структурни фондове. Основната цел на кампанията е да се разяснят процесите и да се увеличи потенциалът на българското общество за ефективно усвояване на средствата от европейските структурни фондове. С присъединяването към европейското семейство България получава възможността да усвои до 7 милиарда евро в периода 2007-2013 година по седем оперативни програми при представяне на готови проекти.

Усвояването на средствата от ЕС е двустранен процес, каза при представянето на кампанията министърът на финансите Пламен Орешарски. Той отбеляза, че държавната администрация представя процедурите, но бенефициентите са тези, които трябва да бъдат активни. Те имат възможност със своите идеи и проекти да усвоят този огромен ресурс от 7 милиарда евро за седем години, допълни той.

Кампанията е разработена така, че да обясни на разбираем език същността, приложението, механизма на действие и начина на усвояване на европейските структурни фондове, както и тяхното разпределение като финансов ресурс по оперативните програми. Кампанията ще се осъществи в партньорство с Българската стопанска камара, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Центъра за икономическо развитие и с помощта на медиите.

Според проучване на МБМД близо 60 процента от бенефициентите са оптимисти за усвояването на еврофондовете. Проучването, представено днес от Мира Янева, показва, че най-голяма готовност за кандидатстване по еврофондовете имат местните власти, а най-слаба - бизнесът. Намерение за кандидатстване изразяват 82 процента от представителите на неправителствените организации, 67 на сто от представителите на местната власт и 47 на сто от представителите на малкия и на средния бизнес.