Българи, които са недоволни от закупена в ЕС стока и услуга, могат да подават жалби в новооткрития в София Европейски потребителски център. Той се намира на ул.”Бачо Киро” 14 в столицата. Рекламация на продукти и обслужване могат да направят и всички граждани на ЕС, които гостуват в страна ни. Центърът беше открит от еврокомисарят за защита на потребителите Меглена Кунева и министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров.
Европейският потребителски център ще съдейства в разрешаването на спорове между бизнеса и неговите клиенти. Практиката в повечето европейски страни показва, че потребителските конфликти се решават извънсъдебно с подкрепата на такива центрове, обясни комисар Кунева.
Пунктът в София е част от европейската мрежа от потребителски центрове, в която се включват всички страни от Европейския съюз, както и Норвегия и Исландия. 70 на сто от финансирането му е осигурено от Европейската комисия и не се предвижда изграждането на други центрове на национално ниво, добави Меглена Кунева. Според нея възможността чужденците да се оплакват от стоки и услуги в България ще повиши доверието на чуждестранните туристи. В центъра работят четирима души, като броят им може да нарасне с увеличаването на жалбите, обясни директорът на центъра Михаела Маринова.
Освен на място потребителите могат да се оплакват и по телефона и чрез електронната поща.
Министър Петър Димитров изрази надежда, че прагът на центъра ще се протърка от желание за информация и приемане на съвети от консултанти, а не заради подаването на жалби.
Европейският потребителски център ще съдейства в разрешаването на спорове между бизнеса и неговите клиенти. Практиката в повечето европейски страни показва, че потребителските конфликти се решават извънсъдебно с подкрепата на такива центрове, обясни комисар Кунева.
Пунктът в София е част от европейската мрежа от потребителски центрове, в която се включват всички страни от Европейския съюз, както и Норвегия и Исландия. 70 на сто от финансирането му е осигурено от Европейската комисия и не се предвижда изграждането на други центрове на национално ниво, добави Меглена Кунева. Според нея възможността чужденците да се оплакват от стоки и услуги в България ще повиши доверието на чуждестранните туристи. В центъра работят четирима души, като броят им може да нарасне с увеличаването на жалбите, обясни директорът на центъра Михаела Маринова.
Освен на място потребителите могат да се оплакват и по телефона и чрез електронната поща.
Министър Петър Димитров изрази надежда, че прагът на центъра ще се протърка от желание за информация и приемане на съвети от консултанти, а не заради подаването на жалби.