България е в челните места по ангажираност на служителите
България е в челните места по ангажираност на служителите / Thinkstock/Getty Images

Ангажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока, сочи ново проучване на Aon. Спрямо 2015г. се повишава с 4% - от 61% до 65%. Този резултат поставя страната ни на едни от челните места по ангажирани служители в региона на Централна и Източна Европа. От всички изследвани служители, средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят.

В проучването през 2016 година се включиха общо 58 компании от повече от 8 индустрии. Близо 15 793 служители споделиха мнението си за своя работодател и 343 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват. Тази година традиционно участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България. Разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалните компании. Служителите, които са част от мултинационални компании са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите, част от изцяло българските компании.Служителите на мултинационалните компании са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, от възможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители. В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.

Най-ангажирани са служителите от Фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТ и участвалите компании от сектор Транспорт и Логистика.

Сектор Аутсорсинг услуги в България заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите.

През 2016 година най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители - тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи,тяхното ниво на ангажираност е 56%.