Магдалена Гигова, 22.01.2011, в.Труд
Интервю с изпълнителния директор на „Дарик радио” Радосвет Радев:
Г-н Радев, „Дарик” навършва 18 г., ставате пълнолетни. Спирате ли с лудориите?
Не, те не са резултат на възрастта. Историята на „Дарик” е историята на прехода в България. Остаряваме с остаряването на демокрацията.
Но истинските демокрации са скучни.
В истински демократичните общества радио като „Дарик” няма бъдеще. Никой не се интересува от политика.
Ако дойде това време, какво ще правите?
Дай, Боже, да дойде! Ще сменим формата.
Има ли хора, които от 18 г. работят в „Дарик”, защото активно захранвате други медии?
Много малко са от самото начало. Напусналите са всякакви - откраднати, избягали, привлечени, купени...
Телевизия „Дарик” щеше да тръгва през зимата...
Въпросът не е дали, а кога. Забавянето е свързано с организацията и прецизирането на програмата. Срещнаха се различни вектори - падането на цените на техниката, на недвижимите имоти, динамичният телевизионен пазар. Ние „лекия жанр” не го умеем, ще прави информационна телевизия.
Какво става с „дарикоптерите”?
Дарикоптерите работят. Имахме относително силна година, дадохме ги под наем за няколко големи продукции за заснемане територията на България, на филмови компании, трите национални телевизии... Ексцентричен продукт е, но ще се утвърди.
Ще правите ли промени в схемата?
Ако ви кажа, че през 2010 г. са направени 15-ина промени, няма да ми повярвате. Те са деликатни и премерени, показват, че „Дарик” е жив и се адаптира. Това не означава, че ще променяме генералната схема, която съществува вече 10 г. Тя е възпитала поведенчески стереотип на слушане и е гаранция, че можеш да чуеш конкретно парче от програмата.
Хитро и злободневно е новото ви лого „Всичко се слуша”. А вас слушат ли ви... не само по радиото?
(засмива се) Ние казваме, че само от програмата на „Дарик” всичко се слуша. Нас вече ни слушат с хубав технологичен продукт и в телефонията, и по интернет. Иначе ние не подслушваме. Добираме се до информацията с журналистически средства.
Вярвате ли, че рейтингите привличат рекламодатели?
Рейтингите също са връстник на „Дарик”. Имало е и поръчкови, и купени. Може би възрастта на медията е един от гарантите за рекламодателя. Слушателите ни са образовани и състоятелни.
Какво светло бъдеще им обещавате?
Не обещавам нещо ново, а нещо старо. Ще се опитаме да бъдем себе си в коректното представяне на информацията с по-голямо коментарно начало. Човекът е бомбардиран с катюши от информацията. Интерпретирането й е по-важно от самата новина.