Соня Спасова, 20.05.2009, в.Труд
Парите за реклама в медиите ще паднат поне наполовина през тази година в сравнение с 2008 г. Това прогнозира вчера собственикът на радио „Дарик” Радосвет Радев. Той е сред участниците в Петата световна среща на българските медии, която се провежда в Златни пясъци.
По думите му, докато годишно за реклама в родните медии се инвестират 250-300 млн. евро, то сега щяло да е прекрасно, ако средствата стигнат 150-170 млн. евро.
Българските медии са пожалени поради предстоящите два вота - приходите от политическата реклама са като спасителна патерица, добави Радев. Той обаче обясни, че през тази година се очаквало печалбата на „Дарик” от политическа реклама да намалее с 45% в сравнение с 2007 г.
С около 25% по-малко реклами има и в печата в Испания, скачат само приходите за интернет изданията, допълни издателят на българския вестник „Нова дума” там Йосиф Давидов. Собственикът на “България сега” в САЩ Светлозар Момчилов контрира, че въпреки кризата постъпленията в изданието му не спадали.