Германската компания за производство на спортни стоки Адидас (Adidas AG) представи първите си "боси" маратонки, които имитират усещането при ходене бос, като същевременно осигуряват защита, сцепление и трайност на обувката, предаде Асошиейтед прес.
Маратонката Адипюър, която е съчетание между "ръкавица" за крака и обикновена обувка, ще бъде пусната на пазара в САЩ през ноември за 90 долара, пише БТА.
"Босата" обувка е част от стратегията на Адидас да засили присъствието си на американския пазар, където доминира нейният конкурент Найки (Nike Inc.). Адидас се присъединява към производителите на спортни стоки, които се опитват да навлязат на малкия, но бързо растящ пазар на запалени бегачи и посетители на фитнеси, които вярват безгранично в обувките, направени с колкото се може по-малко материал, отделящ стъпалото от земята.
"Босите" обувки представляват малък дял от американския сектор за спортни обувки, който е на стойност 22 милиарда долара, но е една от най-бързо разрастващите се категории. През изминалата година продажбите на сектора са нараснали повече от два пъти, достигайки до около 750 милиона, според Спортуансорс (SportOneSource).