Проблеми в транспортната инфраструктура на Северозапада
Проблеми в транспортната инфраструктура на Северозапада / netinfo

Стамен Стаменов - бивш началник на Главно Управление на Пътищата и зам. министър на транспорта в продължение на повече от 18 години се срещна днес (13 юли 2007) с кмета на община Враца инж. В. Бубев, съобщиха от пресцентъра на общината.

Като приоритетни за района проекти двамата откроиха довършването на реконструкцията на международни път Е-79 в градския участък на Враца (с дължина 11 км), довършването на обходния път на Враца (в посока Монтана, с дължина 5 км) и най-трудоемкият – обновяването на пътя Ботевград – Мездра с изграждането на обходите на населените места по 35-километровия участък.

Бившият транспортен ръководител предупреди, че през следващите няколко години след изграждането на Дунав мост натоварването на пътя Е-79 ще се увеличи до три пъти. В момента, след пуска на двете платформи на ферибота Оряхово-Бекет, през граничния пункт преминават по 400 TIR-а на денонощие. В същото време 80% от тежкотоварните автомобили, влизащи в страната от Видин се движат по Е-79. Така средно на ден по трасето Ботевград – Мездра преминават между 600 и 900 TIR-а, което се смята за предел на натовареността на пътя.

Проблемът с този участък е бил поставян още преди 20 години, когато дори е имало разработен проект. Днес само проектирането на обновяването на пътя ще струва повече от 300000 лв., а спечелването на финансиране може да стане само чрез лобиране пред държавната власт и сътрудничество на трите най-засегнати общини – Враца, Мездра и Ботевград.