Общините Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново ще си партнират в разработването на концепция за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите. Тази възможност предоставя проектът „Бяло, пурпурно, синьо, зелено – следите на вечността. Утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“. 436 000 лв. е стойността на целия проект. Съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие е 370 644 лв., националното финансиране е 43 605 лв., а от трите общини – 21 800 лв.
Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново ще си партнират в изграждането на общи туристически маршрути и представянето на културно-историческото си наследство. Целта на проекта е да се увеличи броят на туристите и да се удължи техният престой в региона. Организиране на турове в самите градове, представяне на римското и антично наследство и на занаяти от Възрожденската епоха са част от акцентите в концепцията за общ регионален туристически продукт, посочи ръководителят на проекта арх. Донка Колева. Тя поясни какво означава наименованието на проекта – бялото симворизира Античното наследство, пурпурното се свързва със Средновековното величие, синьото – с Възраждането, а зеленото е символ на природните красоти и забележителности. "Открий величието" пък е слоганът на проекта.
Маршрутите все още не са готови. В тяхното разработване да бъдат привлечени и специалисти по туризъм от ВТУ, препоръча кметът на старата сторица Даниел Панов. По думите му този проект ще бъде много полезен за развитието на културния, селския и екотуризма в трите общини. Целта е чрез различни атракции не само да привличаме все повече туристи, но и да удължим престоя им тук, подчерта градоначалникът.
В маршрутите ще бъдат включени местни забележителности като великотърновската Света гора, римският път край Дряново, античното селище Никополис ад Иструм, емблематичната за Горна Оряховица местност Камъка, а така също историческите музеи и музейни експозиции в трите общини. В рамките на проекта се предвижда още да бъдат обновени сега съществуващи туристически маршрути, както и промяна в беседите, съобразени с различните групи туристи. Очаква се разработените маршрути да бъдат готови до края на октомври и да бъдат включени в пакетите на туристическите агенции и туроператори.
Мащабна рекламна кампания ще популяризира туристическите продукти както в България, така и в чужбина. Проектът и неговите дейности ще бъдат представени на национални и международни туристически изложения. Още през ноември трите общини ще се представят на престижни борси в Италия и Лондон, предстоят участия и на туристически изложения в Берлин и Букурещ, информира шефът на общинската агенция по туризъм “Царевград Търнов” Цветомир Бояджиев.
Уникалността на проекта ще бъде от полза и за кандидатурата на регион Велико Търново за културна столица на Европа през 2019 г. Регионът се намира на кръстопът и трябва да се извлече максимално полза от тази даденост-туристите не само да минават от тук, а да остават и отново да се връщат, категорични бяха участниците в срещата.