Мадарският конник е най-предпочитан за глобален символ на страната според резулатите от гласуването досега в национланата кампания „Българските символи.”
Това бе обявено на туристическото изложение Културен туризъм , което бе открито във В. Търново.
За Мадарския конник до този момент са гласували 18, 64 процента от българите, следва историческият хълм Царевец с 17 ,61 процента и кирилцата с 16, 72 процента.
Кирилицата е начело в категорията „Културно –историческо наследство" с 24 процента, пред Царевец с 21,97 процента и Мадарския конник с 21, 78 процента.
Седемте риски езера са най-предпочитани в категорията „Природни забележителности” с 38 процента от гласовете, пред Балкана с 18 процента и Чудните мостове с 10 процента.
Голям аванс в категорията „Храни и напитки” има киселото мляко, което събира до момента 56, 85 процента при гласуването, пред шопската салата – 18 ,46 и баницата – 8 процента.
Около 200 000 души са гласували до момента в кампанията Българските символи, съобщи Николай Костов – изп. директор на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация.
Гласуването за символите на България досега ставаше чрез интернет сайт, а от вечра може да се гласува и чрез талони. Четири милиона талона ще бъдат разпространени от Български пощи.
Кампанията стартира преди две години. Целта и е да избере най-характерните символи, които да идентифицират България в Европа и света.
Гласуването ще продължидо края на май. Резултатите ще бъдат обявени в началото на юни.
Това бе обявено на туристическото изложение Културен туризъм , което бе открито във В. Търново.
За Мадарския конник до този момент са гласували 18, 64 процента от българите, следва историческият хълм Царевец с 17 ,61 процента и кирилцата с 16, 72 процента.
Кирилицата е начело в категорията „Културно –историческо наследство" с 24 процента, пред Царевец с 21,97 процента и Мадарския конник с 21, 78 процента.
Седемте риски езера са най-предпочитани в категорията „Природни забележителности” с 38 процента от гласовете, пред Балкана с 18 процента и Чудните мостове с 10 процента.
Голям аванс в категорията „Храни и напитки” има киселото мляко, което събира до момента 56, 85 процента при гласуването, пред шопската салата – 18 ,46 и баницата – 8 процента.
Около 200 000 души са гласували до момента в кампанията Българските символи, съобщи Николай Костов – изп. директор на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация.
Гласуването за символите на България досега ставаше чрез интернет сайт, а от вечра може да се гласува и чрез талони. Четири милиона талона ще бъдат разпространени от Български пощи.
Кампанията стартира преди две години. Целта и е да избере най-характерните символи, които да идентифицират България в Европа и света.
Гласуването ще продължидо края на май. Резултатите ще бъдат обявени в началото на юни.