„В отговор на мой въпрос от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие призна, че състоянието на двата тунела под Велико Търново е тежко. Предвид изброените от самия него сериозни проблеми, неговият отговор ни води до основателна аналогия с тунела Ечемишка. Знаете какво се случи там. Надявам се, че няма заради държавното безхаберие да станем свидетели на поредния инцидент“. Това каза народният представител Явор Божанков пред жители на Велико Търново. По техен сигнал преди три месеца той внесе в Народното събрание питане до министъра на регионалното развитие и благоустройството с въпрос за състоянието на двата тунела и за предприетите действия за конструктивното им укрепване.
До дни ще започне ремонтът по пътя Павликени-Караисен
Трасето обхваща два тунела - "Велчова завера" с дължина 178 м и "Боруна" с дължина 141 м. Те са част от международния път I-5(E85) Русе - Велико Търново, част от Общоевропейски коридор №9. Затова преминаващият през тях трафик е интензивен и тежък. Съоръженията са построени в периода 1969 - 1974г. От пускането на съоръженията в експлоатация до настоящия момент не е извършван основен ремонт. В резултат на това експлоатационното им състояние е незадоволително.
В своя отговор министърът посочва, че при преглед на тунелите са установени редица нередности. Сред изброените са:
- наличие на течове, а през зимата и лед по откосите около порталите;
- облицовката на тунелите е напукана, на места напълно липсва, а на други места се разрушава и пада непосредствено върху пътната настилка;
- наличие на теч по сводовете, стените, фугите, порталите и настилката;
- корозирали стоманени елементи;
- липси и повреди по вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка;
- осветлението и всички други инсталации са демонтирани през 2012 г.;
- при зимни условия постоянният теч води до образуването на големи ледени висулки на сводовете и ледено наслояване върху настилката.
Затварят пътя Велико Търново-Арбанаси за ремонт
"Министърът посочва, че са изготвени краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяване на тунелите. „Той изброи, че са почистени от инертни материали след края на зимния сезон, че са поставени пътни знаци за ограничаване на скоростта и че служителите на Областното пътно управление постоянно наблюдават тунелите и са готови да отстранят нестабилни части от облицовката, ако видят такива. Това е крайно незадоволителен отговор, предвид това, че става дума за безопасността на преминаващите стотици автомобили и ТИР-ове всеки ден.На дневен ред е въпросът какво трябва да се случи, за да започне ремонт в тези тунели?“, попита Божанков.
До дни ще започне ремонтът по пътя Павликени-Караисен
Трасето обхваща два тунела - "Велчова завера" с дължина 178 м и "Боруна" с дължина 141 м. Те са част от международния път I-5(E85) Русе - Велико Търново, част от Общоевропейски коридор №9. Затова преминаващият през тях трафик е интензивен и тежък. Съоръженията са построени в периода 1969 - 1974г. От пускането на съоръженията в експлоатация до настоящия момент не е извършван основен ремонт. В резултат на това експлоатационното им състояние е незадоволително.
В своя отговор министърът посочва, че при преглед на тунелите са установени редица нередности. Сред изброените са:
- наличие на течове, а през зимата и лед по откосите около порталите;
- облицовката на тунелите е напукана, на места напълно липсва, а на други места се разрушава и пада непосредствено върху пътната настилка;
- наличие на теч по сводовете, стените, фугите, порталите и настилката;
- корозирали стоманени елементи;
- липси и повреди по вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка;
- осветлението и всички други инсталации са демонтирани през 2012 г.;
- при зимни условия постоянният теч води до образуването на големи ледени висулки на сводовете и ледено наслояване върху настилката.
Затварят пътя Велико Търново-Арбанаси за ремонт
"Министърът посочва, че са изготвени краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяване на тунелите. „Той изброи, че са почистени от инертни материали след края на зимния сезон, че са поставени пътни знаци за ограничаване на скоростта и че служителите на Областното пътно управление постоянно наблюдават тунелите и са готови да отстранят нестабилни части от облицовката, ако видят такива. Това е крайно незадоволителен отговор, предвид това, че става дума за безопасността на преминаващите стотици автомобили и ТИР-ове всеки ден.На дневен ред е въпросът какво трябва да се случи, за да започне ремонт в тези тунели?“, попита Божанков.