/ DarikNews.bg, архив
Две предложения за увеличаване на минималния праг на тарифите на такситата във Варна ще разгледа комисията по транспорт към Общинския съвет.

Такситата във Варна искат по-високи минимални тарифи

Едното предложение е на Инициативен комитет на таксиметровите шофьори във Варна. Те настояват долния праг на дневната тарифа за километър да бъде увеличена от 0,75 на 0,97 лева, а нощната да стане 1,07 лева (при 0,85 в момента). Посоченият мотив е кризата в бранша. Имало масов отлив на таксиметрови шофьори и вече дефицит на коли. Големият трафик пък водел до по-малко курсове и намаляване ефективността на услугата. 

Минималната дневна тарифа да стане 1,00 лев през деня и 1,20 нощем, пък предлагат от независимия транспортен синдикат "Авто 94". Според тях сегашните тарифи са под себестойност и така жълтите коли се превръщали в пряк конкурент на градския транспорт. Освен това са се увеличили разходите за шофьорите. Те трябвало да плащат алтернативен данък и осигуровки, а лошата пътна инфраструктура водела до по-чести ремонти. От "Авто 94" твърдят, че минималната тарифа е нереално ниска и води до монополизиране на таксиметровата услуга от страна на централите. 

Отново спорове за минималните тарифи на такситата, засега остават старите

Да бъде направен публичен регистър на утвърдените таксиметрови стоянки. На всички пиаци да бъдат възстановени липсващите и повредени знаци. Те трябва да бъдат придружени и с табела „Нарушителите се отстраняват принудително с техническо средство”, смятат от Сдружение „Браншова организация на таксиметровите превозвачи. 

От таксиметровия бранш предлагат и изграждане на таксиметрови места на автобусни спирки при положение, че има възможност за това с допълнителни „джобове” за спиране на таксита.  

Транспортната комисия ще разгледа и предложението да бъдат осигурени две нощни автобусни линии, които да се движат по маршрута на линии 148 и 17А. Нощните автобуси могат да минават на час в интервала между полунощ и 5.00 часа сутринта, смятат от Местна инициативна група за „Галата”.

„Все повече международни компании, предлагащи аутсорсинг услуги, отварят офиси в града и работят с нестандартно работно време. Доказано е, че градовете със система за нощен градски транспорт осигуряват много повече възможности за бизнеса, културния и развлекателния живот, туризма, подобряват мобилността и гарантират по-висока безопасност както на пътя, така и в кварталите, мотивират се от според тях осигуряването на адекватна транспортна услуга, което е задължение на Община Варна, включва и нощен градски транспорт”, се посочва в предложението. 

На кръстовището на булевардите „Мара Тасева”, „Първи май” и ул.”Кирил и Методий” в кв.”Аспарухово” да бъдат сложени светофарна уредба и камера за скорост. За това пък настояват двама граждани, които мотивират предложението си с  „неконтролируемото движение на автомобили и мотори след извършения ремонт на „Мара Тасева”, „Първи май”. Особено мотористите се движат с много висока скорост, пише в предложението. 

Заседанието на комисията „Транспорт” към местния парламент е насрочено за 11.00 часа.