Отново спорове за минималните тарифи на такситата, засега остават старите

Отново спорове за минималните тарифи  на такситата, засега остават старите
Отново спорове за минималните тарифи на такситата, засега остават старите / снимка: Sofia photo agency, архив

Сегашният минимален праг на тарифата за таксиметров превоз в община Варна се запазва и през следващата година. Това реши транспортната комисия към местния парламент. Въпреки че съветниците отхвърлиха предложението на независимия транспортен синдикат „Авто 94" за увеличаване на долния праг, то ще бъде разгледано на следващото заседание на местния парламент.

Такситата във Варна поскъпват, връщат старите тарифи

Минималните прагове, приети миналата година, са 0,75 лева за километър дневна тарифа и 0,85 лева нощна. От „Авто 94" предлагат минимумът да се вдигне до 0,90 лева за дневна и 1,00 за нощна тарифа, като изчисленията били направени по методология, заимствана преди време от Министерството на транспорта.

Според председателя на синдиката Димчо Иванов, нормалната цена на таксиметровата услуга във Варна е 1,56 лева на километър, с включени всички разходи и печалба от около 0,26 лева на километър. Така браншът ще излезе от сивата икономика и таксиметровите шофьори ще могат да плащат своите данъци и осигуровки, мотивира се той. От синдиката обаче са склонни да намалят посочената сума с около 30 на сто.

„Хората са бедни и гледат най-евтиното. Напрежение имаше и през лятото. Не можахме да возим туристи, защото бяха некачествени - хора, които идват за да спестяват в България, а не да харчат пари", заяви Димчо Иванов.

„Вие ще се оплаквате винаги от нещо. Това не е социална услуга", контрира го съветникът Христо Атанасов. Колегата му Мартин Андонов заяви, че е против увеличаване на цената по този начин, с „бакалски сметки".

„Няма методика и няма законови основания, които да задължават нас като общински съветници, въз основа на някакви методологии или други изчисления, да вземаме своите решения", коментира Димитър Карбов. Той призова представителите на таксиметровия бранш „да не режат подадената им ръка".

От „Авто 94" признаха, че в бранша няма напрежение между отделните превозвачи, във връзка с цените. Напрежението се създавало в момента заради новия годишен патентен данък на таксиметровите шофьори. Те поискаха плащането на налога от 690 лева да става на две части - на 6 месеца.

За да бъде законосъобразно едно такова решение, е необходимо да се спазят предвидените процедури. Те предвиждат предложението да бъде качено в сайта на Общината, където да стои в продължение на 30 дни, и след това да бъде евентуално прието, обясни председателят на Общинския съвет Тодор Балабанов.

Компромисно решение за данъка на варненските таксиметрови шофьори

От „Авто 94" настояват в морската столица да бъдат разкрити още 30 таксиметрови стоянки. Предложението е да има таксиметрови места и на автобусни спирки, при положение, че има възможност за това с допълнителни джобове за спиране на жълтите коли.

Според европейската практика, при наличие на 1800 лиценза за таксита трябва да се осигурят минимум 600 места за таксиметрови коли, изтъкват от синдиката. От там предлагат старите таксиметрови стоянки да си останат в сегашния вид, с изключение на тази срещу Катедралата.

Транспортната комисия реши да препрати въпроса за становище към общинските дирекции „Инженерна инфраструктура" и „Общинска собственост", както и към Комисията по безопасност на движението.