Три конкретни стъпки за развитие на Пристанище Варна предложиха от Коалиция ДСБ-БДФ. Първата е да няма затваряне на докове, преди да бъдат разкрити нови. Втората е модернизация и изграждане на нови кейове в зоната на пристанище Варна-Запад. И не последно място - възстановяване на шосейната и железопътната връзка с Русе.
Тези три ангажимента пое пред варненци водачът на листата на „тъмносините” Радан Кънев. С тях той се срещна на площада до гарата. „Мястото не беше избрано случайно. Тук не минават много хора, но за нас то е символно, тъй като свързва пристанището с железопътната гара”, коментира Кънев.
Той е категоричен, че няма да допусне затваряне на съществуващи докове, без да има отворени нови. „В България, когато се направи нещо подобно, след време се питаме къде точно трябваше да бъдат разкрити”, изтъкна водачът на варненската листа на „тъмносините”.
От Коалиция ДСБ-БДФ се ангажират също да модернизират и да изградят 4 км нови кейвове в зоната на Пристанище Варна-Запад, където има възможност за създаване на широка промишлена зона. „Това ще доведе и до откриването на много, невъобразимо много нови работни места”, добави Кънев.
Радан Кънев раздава предизборни материали на варненци
Според него обаче най-важната стъпка е да се възстанови шосейната и железопътната връзка с Русе и да се модернизира русенският пристанищен терминал. „Голямото предимство на Варна пред Бургас, да не кажа единственото освен обучените хора, е това, че е много близо до друг воден път. При липса на магистрала „Хемус” и на приличен път и железница до Русе Варна хронично ще страда от недостиг на товари и ще се стигне до затваряне на части от порта, което ние не искаме да допуснем”, посочи той.
Кънев е на мнение, че по този начин страната ни поне малко ще може да се върне в конкуренцията с Констанца, която ни изпревари в пъти за последните 20 години. „Румънското правителство действаше умно, докато нашето заряза изцяло стратегическото развитие на Североизточна България. Планът за коридора Варна-Русе-Дунав е приет през 2000 г. от правителството на ОДС и оттогава по него не е направено абсолютно нищо. Сега виждаме в някои политически програми голи обещания, но на хора, които не са си мръднали пръста, не знам защо да им вярваме на обещанията на хартия”, коментира Радан Кънев.
Той обясни, че ДСБ-БДФ като цяло подкрепя преместването на пристанището. Преди това да се случи обаче, трябва да се възстанови инфраструктурата за извеждане на товари от порта. Необходимо е също модернизация на пристанище Варна-Запад и осигуряване на допълнителни товари. „Едва тогава можем да пристъпим към местене, защото рискуваме то да се превърне в закриване, което в никакъв случай няма да допуснем”, каза още водачът на варненската листа на Коалиция ДСБ-БДФ.