Уговорката, че „потребителят може да претендира за неустойка в период до 30 дни от датата на неизпълнение на задължението от В и К оператора” противоречи на определения от Закона за задълженията и договорите срок от 3 години, в който потребителят има право на възражения. Това са установили експерти на Комисията за защита на потребителите при проверка на договора на „Водоснабдяване и канализация” ООД – Варна.
Разгледани са били общо 10 договора на ВиК дружества в различни градове в страната. Във всеки един от тях присъства такава клауза.
Комисията ще изиска от операторите да допълнят текста, че в посочения 30-дневен срок хората могат да отправят претенциите си пред В и К оператора, а след изтичането му да се обръщат към Съда за разрешаване на възникналия спор.
ВиК дружествата трябва да отстранят неравноправната клауза в срок, определен от Комисията. В случай, че не го сторят, КЗП ще сезира Съда, който да я обяви за нищожна.