35% от децата в предучилищна възраст имат комуникационни нарушения, а за учениците в първи клас процентът е 32,7. Това обяви Лиляна Лазарова – директор на Логопедичния център във Варна.
Със заекване са 1,2% от децата в предучилищна възраст, показват данните. През минали години процентът е бил по-малък. 6,9 на сто от подрастващите до 5 години са с недоразвита реч. Неправилно произнасяне на звуци има при 13,4%. Децата с повече от едно комуникационно нарушение са 3,1%. По този показател също се наблюдава повишение, посочи Лазарова.
При първокласниците 32,7 на сто имат нарушения в устната реч, а при децата от втори и трети клас нарушения в писмената има при 10%.
15 на сто от малките ученици имат нарушения при произнасянето на звук, а 12% страдат от такива в писмената реч.
65,1% от приетите в Логопедичния център ученици от втори до осми клас имат нарушения в писмената реч, показват обощените данни. 21 на сто страдат от дислекция и дисграфия. Над 27% имат специфични нарушения в способностите за учене. 1,3 на сто са заекващите.
Със заекване са 1,2% от децата в предучилищна възраст, показват данните. През минали години процентът е бил по-малък. 6,9 на сто от подрастващите до 5 години са с недоразвита реч. Неправилно произнасяне на звуци има при 13,4%. Децата с повече от едно комуникационно нарушение са 3,1%. По този показател също се наблюдава повишение, посочи Лазарова.
При първокласниците 32,7 на сто имат нарушения в устната реч, а при децата от втори и трети клас нарушения в писмената има при 10%.
15 на сто от малките ученици имат нарушения при произнасянето на звук, а 12% страдат от такива в писмената реч.
65,1% от приетите в Логопедичния център ученици от втори до осми клас имат нарушения в писмената реч, показват обощените данни. 21 на сто страдат от дислекция и дисграфия. Над 27% имат специфични нарушения в способностите за учене. 1,3 на сто са заекващите.