Без минимална тарифа за такситата, предлага бивш транспортен министър
Без минимална тарифа за такситата, предлага бивш транспортен министър / Dariknews.bg, архив

Реалната минимална цена за таксиметров превоз във Варна е между 0,60 и 0,75 лв. за километър пробег, но Общинският съвет не трябва да определя долна граница. Това смята бившият министър на транспорта и настоящ член на местния парламент Данаил Папазов („Живот за Варна”), според когото пазарът сам трябва да определя цените.

Такситата във Варна поскъпват, връщат старите тарифи

„Не знаем истинските разходите на един шофьор, колко празни и пълни курса прави той. Затова не може да се каже категорично каква трябва да е минималната цена и най-правилното е тя да бъде определяна от пазара”, заяви за предаването „Зала Пленарна” по Дарик Варна Папазов. Той беше част от работна група, включваща общински съветници и представители на таксиметровия бранш, която реши да се върнат старите прагове. Така минималните тарифи ще станат 0,75 лв. през деня и 0,85 лв. през нощта, а максималните - съответно 2 и 3 лв.

Продължават ли такситата да "помпят" сметките?

По време на заседанията на групата е станало ясно, че при автомобилите на метан разходите за гориво формират само около 17% от крайната цена.

„По-голямо влияние оказва цената на автомобила, като при изчисленията приехме, че той се изплаща за срок от 7 години. Но най-голямото перо е фонд „Работна заплата” и тук е големият спор - дали да бъде минималната работна заплата, дали да бъде заплата от 600 лева чиста сума.

Този спор Общинският съвет трябва да го реши според подадените данни от шофьорите и фирмите, заради което не мисля, че местният парламент трябва да се намесва на пазара на каквито и да е услуги”, каза Папазов. Той добави, че в Министерството на транспорта има разработена методология за определяне на тарифите, но тя не била официална, тъй като ведомството не искало да регулира цените на пазара.

Таксиметрови шофьори искат минимална цена от 1,25 лв за километър

Папазов не приема предложението за изравняване на дневната и нощната тарифа и счита, че максималната граница трябва да е значително по-отворена. Той се мотивира с възможния избор на шофьор да си купи електромобил или луксозна кола, разходите за които са и по-високи.

Според общинския съветник броят на лицензите за таксиметрови коли във Варна трябва да бъде намален от 3000 на 1200.