В Стара Загора пристигнаха първите два соло автобуса, произведени от „Соларис", Полша и първите два съчленени автобуса от „Сор Либхави", Чехия.
Изпълнителите на 55-те нови дизелови автобуса за обществения транспорт на Стара Загора поетапно ще доставят и останалите превозните средства до края на годината. Предстои обучение на шофьорите и механиците, след което автобусите ще бъдат включени в превозването на пътници по градската мрежа на общината. Обновяването на автобусния парк е по проект за „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт", финансиран по ОПРР.
Автобусите са с нисък под, капацитетът на съчленените е за 142 пътници, от които 43 са седящите места, а на соло автобуси е за 75 пътници, от които 31 седящи.
Съчленените автобуси имат пет двукрили врати, а соло автобусите са с три двукрили врати, с пневматично управление, със звуков и светлинен сигнал при отваряне и затваряне.
В пътническия салон има редица удобства - пространство, с подходящи ръкохватки за майки с детски колички или трудноподвижни хора и платформа, под с противохлъзгащо покритие, информационни електронни табла с информация за маршрута на автобуса, монитор и 3 LED табла, както и говоряща система за информационно обслужване.
Гаранционният срок на возилата е 36 месеца и включва 350 000 км пробег, поддръжка на силови агрегати, на антикорозионното покритие и хидроизолацията на автобусите. В продължение на 10 години производителите се задължават да осигурят гаранционно и следгаранционно обслужване, включващо доставка на резервни части.
Двигателите на автобусите са дизелови с 6 цилиндъра и отговарят на екологично изискване EURO 6. Скоростната кутия е автоматична с тестов куплунг за диагностика, четене и съхранение на информация. Окачването е с въздушни възглавници. По изискване на възложителя „Тролейбусни и автобусни превози" ЕООД, автобусите се наклоняват надясно при качване на пътниците,
Автобусите разполагат със система за видеонаблюдение и възможности за монтиране на устройства за автоматично отчитане на карти и билети. IP камери в реално време ще подават видеоинформация към центъра за контрол и управление на трафика и ще гарантират безопасността и сигурността, както на пътниците, така и на шофьора.
Автобусите са с GPS-приемници и допълнителни устройства, които позволяват включване към автоматичната система за контрол на движението и трафика в община Стара Загора.