Кандидат-шофьори от Казанлък се изпитват в Стара Загора
Кандидат-шофьори от Казанлък се изпитват в Стара Загора / netinfo

Вече седмица кандидат-шофьорите от Казанлък са принудени да ходят на теоретични изпити в сградата на ДАИ-Стара Загора.

Неудобството не се приема радушно от курсистите, които освен всичко останало се налага допълнително да плащат по 8 лева за транспорт от Казанлък до Стара Загора. Пътуването и изпита на практика налагат нуждата и от един свободен ден или отпуск, вместо досегашните час-два за изпита.
До сега теоретичните изпити се провеждаха веднъж седмично в помещения в Казанлък, като изпитващите пристигаха от областния град. С новата мярка минимум 50 човека седмично се налага да пътуват до Стара Загора, за да бъдат изпитани.
За новата мярка сигнализираха автоинструктори от града на розите, които недоумяват кое е накарала началниците им в София да предприемат подобни действия.
Освен Казанлък подобна мярка е предприета и за Дупница.
Според Живко Желев, управител на Учебен център, новата мярка била предшествана по негова информация от подадена жалба от Казанлък до председателя на Транспортната комисия в НС. Преразглеждане на наредбата от преди две години за провеждането на теоретичните изпити за шофьорски курсове, бил друг мотив за промяната.
Създаденото неудобство се разбира от нашите началници от ДАИ Стара Загора, каза още Желев, според който той и колегите му вече обсъждат различни протестни мерки, които да върнат старото положение.
Преместването на теоретичните изпити за шофьорски курсове затруднява и близо 30-те автоинструктори в града, които също трябва да придружават своите курсисти. Според тях, ако се премести и практическият изпит в областния град, ситуацията ще стане неудържима.


Минимум 40 лева, ако им е за второ явяване  и един свободен ден трябва да имат кандидат-шофьорите от Казанлък, за да положат изпит пред ДАИ по теория, показва проверката.
В цената е включена само таксата за изпита, билетите в двете посоки до Казанлък и такси в едната посока.
Това е удар върху бизнеса ни, коментират дългогодишни автоинтруктори, според които драстичната мярка се прилага в момент, в който има леко раздвижване и увеличение на броя на кандидатите за шофьори. Лятото е период, който повечето зрелостници или кандидат шофьори ползват, за да получат шофьорски умения.