Община Стара Загора приключи проект BG16RFOP001-1.006-0003 “Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора - фаза ІІ”.
Той акцентира основно върху създаване на по-ефективен, интегриран и бърз градски транспорт с по-малко потребление на енергия, изграждане на по-достъпна вторична инфраструктура на обществените транспортни мрежи и въвеждане на природосъобразни видове градски транспорт.
„Правим всичко възможно градският транспорт в община Стара Загора да бъде на едно от високите нива не само в България, но и в Европа. По този начин се осигуряват по-ниски нива на замърсяване на околната среда, които не оказват вредно влияние върху здравето на хората и върху самата природа“, откри срещата ресорният зам.-кмет Йордан Николов.
Той акцентира върху многокомпонентността на изпълнения проект, която включва и изграждане на Система за контрол на трафика. „С изцяло нови контролери бяха оборудвани общо 37 кръстовища.
Обновяват кръгови кръстовища в Стара Загора (СНИМКИ)
Новите и модерни устройства са много по-функционални. Бяха подменени всички светофарни секции с нови лед такива и са изградени нови два светофара на едни от най-натоварените кръстовища, както и четири пешеходни светофара с бутон за заявка, снабдени с контролери, което позволява безопасно пресичане на пешеходците“, обясни Младен Заманов, част от колектива изпълнил компонент „Изграждане на система за управление на градския транспорт в Стара Загора“.
С въведената нова система се позволяват няколко начина за управление на трафика. Най-важният е координация между кръстовищата, другият начин е гъвкаво управление, което работи като регулира продължителността на зеленото време чрез данните от инсталираните трафик детектори.
Третата основна функция на светофарите в момента е осигуряване на приоритет на превозните средства, обслужващи градския транспорт. За целта всички автобуси и тролеи са оборудвани с модеми, които позволяват постоянното следене на автобусите и тяхното разписание, разказа още Заманов.
От думите му стана ясно, че друга важна част от дейностите по проекта е изграденото видеонаблюдение. „Камери са поставени на светлинно - регулирани кръстовища и на възлови кръстовища в Стара Загора, което позволява цялостна представа за моментния трафик в града“.
„На всички кръстовища има изградена оптична свързаност, която се предава на сървъри, разположени в сградата на общинска администрация“,разказа още Атанас Пашов, началник отдел „Административно и информационно обслужване“.
„Благодарение на всичко, което беше изградено в момента няма проблем с нововъведените зелени вълни за придвижване. На светофарите няма натрупване на автомобили, както беше преди“, каза още зам.-кметът.
Земно кълбо от гранит поставят в Градската градина
Той напомни, че в процедура е и обществена поръчка за 33 нови електробуса, които да допълнят автопарка на общинското дружество „Тролейбусни и автобусни превози“. Стана ясно още, че Община Стара Загора ще кандидатства по програма „Life” за разработване на нова транспортна схема, която да задоволи потребностите на всички ползватели на обществения транспорт в града.
На присъстващите беше демонстрирано как действа системата в реално време, както и натовареността на няколко кръстовища. Участие в събитието взеха още Мирослава Шопова началник на отдел „Европейски програми и международно сътрудничество“, Бояна Делева, началник отдел „Транспорт“, Добрин Влайков, началник на звено „Градска мобилност“.
Общата стойност на проекта е 14 727 612.40 лева, от които собственият принос е в размер на близо 760 хил.лева, а останалото е финансиране от БФП.
Той акцентира основно върху създаване на по-ефективен, интегриран и бърз градски транспорт с по-малко потребление на енергия, изграждане на по-достъпна вторична инфраструктура на обществените транспортни мрежи и въвеждане на природосъобразни видове градски транспорт.
Община Стара Загора
Той акцентира върху многокомпонентността на изпълнения проект, която включва и изграждане на Система за контрол на трафика. „С изцяло нови контролери бяха оборудвани общо 37 кръстовища.
Обновяват кръгови кръстовища в Стара Загора (СНИМКИ)
Новите и модерни устройства са много по-функционални. Бяха подменени всички светофарни секции с нови лед такива и са изградени нови два светофара на едни от най-натоварените кръстовища, както и четири пешеходни светофара с бутон за заявка, снабдени с контролери, което позволява безопасно пресичане на пешеходците“, обясни Младен Заманов, част от колектива изпълнил компонент „Изграждане на система за управление на градския транспорт в Стара Загора“.
С въведената нова система се позволяват няколко начина за управление на трафика. Най-важният е координация между кръстовищата, другият начин е гъвкаво управление, което работи като регулира продължителността на зеленото време чрез данните от инсталираните трафик детектори.
Община Стара Загора
От думите му стана ясно, че друга важна част от дейностите по проекта е изграденото видеонаблюдение. „Камери са поставени на светлинно - регулирани кръстовища и на възлови кръстовища в Стара Загора, което позволява цялостна представа за моментния трафик в града“.
„На всички кръстовища има изградена оптична свързаност, която се предава на сървъри, разположени в сградата на общинска администрация“,разказа още Атанас Пашов, началник отдел „Административно и информационно обслужване“.
„Благодарение на всичко, което беше изградено в момента няма проблем с нововъведените зелени вълни за придвижване. На светофарите няма натрупване на автомобили, както беше преди“, каза още зам.-кметът.
Земно кълбо от гранит поставят в Градската градина
Той напомни, че в процедура е и обществена поръчка за 33 нови електробуса, които да допълнят автопарка на общинското дружество „Тролейбусни и автобусни превози“. Стана ясно още, че Община Стара Загора ще кандидатства по програма „Life” за разработване на нова транспортна схема, която да задоволи потребностите на всички ползватели на обществения транспорт в града.
На присъстващите беше демонстрирано как действа системата в реално време, както и натовареността на няколко кръстовища. Участие в събитието взеха още Мирослава Шопова началник на отдел „Европейски програми и международно сътрудничество“, Бояна Делева, началник отдел „Транспорт“, Добрин Влайков, началник на звено „Градска мобилност“.
Общата стойност на проекта е 14 727 612.40 лева, от които собственият принос е в размер на близо 760 хил.лева, а останалото е финансиране от БФП.