Дон Карлос
Дон Карлос / netinfo
Четири забележителни дебюта предлага спектакълът „Дон Карлос“. За първи път на сцената в ролите зрителите ще чуят: Дон Карлос – Ивайло Михайлов, Еболи – Елена Баръмова, Елизабет Валоа – Русалина Мочукова и Маркиз Поза – Валери Турманов-солисти на операта в Стара Загора.
 
Спектакълът е на 18 октомври от 19 часа и е изграден върху последната преработка на Джузепе Верди, направена в края на творческия му път, преди да напише операта "Фалстаф". Великият италиански композитор  работи през целия си живот върху това заглавие. Четири пъти редактира операта, като накрая връща сцената в гората на Фонтенбло, за да може да се изясни основния конфликт в операта.
 
 „Да поставя „Дон Карлос“ е моя сбъдната мечта.  Подготвям се върху операта от 6 години. Искам да представя героите и като обикновени човешки същества със своите емоции и вълнения. Затова и декорът е максимално опростен, за да изпъкне още повече актьорската игра“,  каза режисьорът Славчо Николов.
 
Държавна опера-Стара Загора постави това заглавие през октомври 2017 година -  годината, когато се отбелязаха 150 години от първото представление на „Дон Карлос“ на 11 март 1867 г. в Гран опера-Париж. „За мен като диригент е важно оркестър и артисти на сцената да имат химия помежду си, всички да дишаме като един“, категоричен е Ивайло Кринчев, главен диригент на Операта и диригент на спектакъла.
 
„Големите роли се надграждат цял живот. Така е с ролята на Крал Филип, така е изобщо в нашата професия. Стремя се във всеки следващ спектакъл да добавям нещо към образа. „Дон Карлос“ е операта на самотата. Всички герои са изключително самотни и остават толкова самотни, колкото са в началото“, споделя Юлиан Константинов, когото зрителите ще видят в ролята на Крал Филип на 18 октомври.
 
Пламен Кумпиков е Инквизиторът, участват още солистите Александър Марулев, Яница Нешева, Деси Стефанова, Ивайло Йовчев и др., хор и оркестър на Държавна опера-Стара Загора.
 
Сценичната визия на „Дон Карлос“ е на Тодор Демеров, който се е придържал изцяло към режисьорските изисквания. Залага се на пестелива изчистена сценография с ефектно осветление. Костюмите на Цветанка Петкова-Стойнова са класически и адекватни на епохата, в която се развива действието. Диригент на хора Младен Станев.