Движението по Южната дъга на Софийския околовръстен път в участъка между пътен възел „Горубляне“ и пътен възел „Младост“ ще бъде възстановено до 10 септември, както е по график, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Участъкът беше затворен на 14 юни т. г. за разрушаване на стария надлез при 40-ти км и изграждането на нов, част от разширяването на над 6 км участък от Софийския околовръстен път от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“.
Реконструкцията на трасето стартира през октомври м. г. Двулентовият път се разширява в две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Построено е ново съоръжение над р. Кална. В момента се изграждат пътните възли „Горубляне“ и „Младост“. Изграждат се армонасипни стени, завършени са всички изкопни и насипни работи в участъка. Положена е пътна основа и бордюри на директното трасе. Изградени са 80% от мрежите от инженерната инфраструктура. В момента се полагат долните пластове на асфалтовата настилка на южния локал в посока АМ „Тракия“.
По време на строителните дейности в участъка между „Горубляне“ и „Младост“ транзитно преминаващите автомобили се отклоняват от автомагистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“ по Северната скоростна тангента. Локалният трафик използва като обходни маршрути бул. „Александър Малинов“ и бул. „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ в кв. „Горубляне“ и ул. „Инж. Георги Белов“, които свързват кв. „Горубляне“ и кв. „Младост“.
С новото трасе на Софийския околовръстен път ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.
Участъкът беше затворен на 14 юни т. г. за разрушаване на стария надлез при 40-ти км и изграждането на нов, част от разширяването на над 6 км участък от Софийския околовръстен път от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“.
Реконструкцията на трасето стартира през октомври м. г. Двулентовият път се разширява в две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Построено е ново съоръжение над р. Кална. В момента се изграждат пътните възли „Горубляне“ и „Младост“. Изграждат се армонасипни стени, завършени са всички изкопни и насипни работи в участъка. Положена е пътна основа и бордюри на директното трасе. Изградени са 80% от мрежите от инженерната инфраструктура. В момента се полагат долните пластове на асфалтовата настилка на южния локал в посока АМ „Тракия“.
По време на строителните дейности в участъка между „Горубляне“ и „Младост“ транзитно преминаващите автомобили се отклоняват от автомагистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“ по Северната скоростна тангента. Локалният трафик използва като обходни маршрути бул. „Александър Малинов“ и бул. „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ в кв. „Горубляне“ и ул. „Инж. Георги Белов“, които свързват кв. „Горубляне“ и кв. „Младост“.
С новото трасе на Софийския околовръстен път ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.