ОДП-Шумен е готова с организацията на изборите
ОДП-Шумен е готова с организацията на изборите / netinfo

Във връзка с предстоящото провеждане на изборите за общински съветници и кметове на общини, райони и кметства, по разпореждане на ръководството на МВР, в звената “Български документи за самоличност” е създадена необходимата организация за гарантиране възможността на всички български граждани, чиито документи за самоличност са изгубени, откраднати, повредени или унищожени да упражнят правото си да гласуват, съобщиха от полицията в Шумен.

От там напомнят на гражданите, желаещи да упражнят правото си на вот в местните избори, да проверят наличността и валидността на личните си карти. Това се отнася особено за младежите, които ще гласуват за първи път, тъй като първата лична карта е със срок на валидност 4 години. Те трябва на всяка цена да проверят валидността на документа си, и ако срокът му на валидност е изтекъл или изтича в дните преди 28 октомври да се явят в звената “Български документи за самоличност”, за да го подменят.

Създадена е необходимата организация, за ускорено издаване на личните карти на граждани, чиито документи за самоличност (лична карта или зелен личен паспорт за хората, родени преди 1931 г.)са изгубени, унищожени, повредени, с изтекла валидност или заявленията за издаване на личната им карта са в процес на обработка. При невъзможност новата личната карта да бъде издадена да края на работния ден на 26 октомври, гражданите ще могат удостоверят самоличността си пред секционната избирателна комисия с удостоверение, издавано безплатно от ОДП или РПУ по постоянен адрес.

Молби за издаване на такива удостоверения, придружени от изброените по-долу документи ще се приемат в звената “Български документи за самоличност” в ОДП-Шумен и РПУ в областта от 08.30 до 17.30 ч. във всеки работен ден от 23 до 27 октомври и от 08.30 до 15 часа на 28 октомври. От 15.00 до 17.00 ч. в изборния ден, молби за удостоверения ще се приемат само в група “Български документи за самоличност” в ОДП-Шумен.

Необходимите документи за издаване на удостоверения са: Молба по образец, валиден документ за самоличност ( паспорт, свидетелство за управление на МПС, удостоверение за раждане ), Заявление за издаване на нова лична карта, Декларация по чл.17, ал.1 от Правилника за издаване на българските документи за самоличност, осигурена безплатно в звената “Български документи за самоличност”, Актуална снимка (ако лицето не е притежавало документи за самоличност от новия образец, следва да представи две снимки)

Удостоверенията не се таксуват и са с валидност до приключване на изборния ден и се издават, за да послужат само пред секционната избирателна комисия. Удостоверенията за обявен постоянен и настоящ адрес на българските граждани се издават от общинска администрация.