Първият етап предвижда формиране на поделения към двете предприятия, които да започнат да функционират в най-кратки срокове. През втория етап, който ще започне в средата на следващата година, те ще се отделят окончателно и ще се преобразуват в дъщерни дружества.
В момента екипи към транспортното министерство проучват възможността България да кандидатства за обновяване на транспортната си инфраструктура чрез европейските кохезионни фондове. Преди 2 години на Румъния бяха отпуснати 300 000 000 евро за тази цел, за България обаче може да е прекалено късно, каза министър Мутафчиев. За последните 15 години са модернизирани едва 8 локомотива. Ако товарния транспорт беше отделен от пътническия сега щеше да е на пречалба с 16 000 000 лв., сочат изчисления на експертите.
Въпреки преструктурирането пътническите превози ще останат в същата структура докато стане ясно как ще се финансират техните загуби. Промените няма да доведат до съкращения на работници, но ще се намали администрацията, отбеляза министър Мутафчиев.
25 млн лв. за текущи и 85 000 000 за капиталови разходи, ще отпусне министерството за следващата година.