Премахнат е асфалтът и са демонтирани ограничителните огради в първия участък от основния ремонт на "Дунав мост" при Русе, който започна на 10 юли, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Строителните работи стартираха в отсечка с дължина около 200 м в лентата за вход в България. Трафикът в нея е ограничен и движението преминава регулирано в лентата за изход в посока Румъния, в която не се работи. В момента се отстранява изравнителният бетон, за да се достигне до панелите.
Какъв е трафикът на „Дунав мост“ при Русе след началото на основния ремонт (СНИМКИ)
Строителните дейности се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието.
Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. В момента движението се регулира със сигналисти и служители на гранична полиция и пропускането на трафика е синхронизирано между граничните власти на България и Румъния.
При основния ремонт на съоръжението максималната допустима ширина на преминаващите превозни средства е 2,75 м, а общата маса е до 60 тона. Извънгабаритни превозни не преминават
Трасето на българската територия на "Дунав мост", който ще се ремонтира в следващите две години е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години - през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван.
Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др.
Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на шофьорите и на гражданите на град Русе, през чиято територия преминава транзитният трафик за "Дунав мост", за причиненото неудобство.
С разбирането сме, строителните работи и промяната в организацията на движение ще създаде неудобства и на гражданите, и на шофьорите, но предприемането на строителните работи е необходимо, за да се осигури безопасното пътуване по моста между Русе и Гюргево в следващите години.
За повишаване на безопасността АПИ работи в постоянна координация и тясно сътрудничество с Гранична полиция, Агенция „Митници“, ИА „Автомобилна администрация“, община Русе и Областната администрация на Русе.
След 70 години: Ето кога започва основният ремонт на „Дунав мост“ при Русе (СНИМКИ)
Апелът към шофьорите и жителите на Русе е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.
Актуална информация за временната организация на движението и за ремонтните дейности може да бъде намерена в специалната секция „Информация за ремонта на Дунав мост“ на интернет страницата на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Екипът на Агенцията ще подава регулярна актуална информация за ремонта на съоръжението и е на разположение за допълнителни въпроси и уточнения. Само така ще бъде гарантирано точното, прецизно и коректното информиране на всички пътуващи.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Строителните работи стартираха в отсечка с дължина около 200 м в лентата за вход в България. Трафикът в нея е ограничен и движението преминава регулирано в лентата за изход в посока Румъния, в която не се работи. В момента се отстранява изравнителният бетон, за да се достигне до панелите.
Какъв е трафикът на „Дунав мост“ при Русе след началото на основния ремонт (СНИМКИ)
Строителните дейности се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието.
Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. В момента движението се регулира със сигналисти и служители на гранична полиция и пропускането на трафика е синхронизирано между граничните власти на България и Румъния.
АПИ
Трасето на българската територия на "Дунав мост", който ще се ремонтира в следващите две години е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години - през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван.
Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др.
АПИ
С разбирането сме, строителните работи и промяната в организацията на движение ще създаде неудобства и на гражданите, и на шофьорите, но предприемането на строителните работи е необходимо, за да се осигури безопасното пътуване по моста между Русе и Гюргево в следващите години.
АПИ
След 70 години: Ето кога започва основният ремонт на „Дунав мост“ при Русе (СНИМКИ)
Апелът към шофьорите и жителите на Русе е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.
Актуална информация за временната организация на движението и за ремонтните дейности може да бъде намерена в специалната секция „Информация за ремонта на Дунав мост“ на интернет страницата на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Екипът на Агенцията ще подава регулярна актуална информация за ремонта на съоръжението и е на разположение за допълнителни въпроси и уточнения. Само така ще бъде гарантирано точното, прецизно и коректното информиране на всички пътуващи.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня