Деца от с. Езерче отбелязват Деня на Земята с експертите на РИОСВ
Деца от с. Езерче отбелязват Деня на Земята с експертите на РИОСВ / Дарик Русе, архив

Възпитаниците на ОУ „Св. Паисий Хилендарски” – с. Езерче съвместно с РИОСВ-Русе ще отбележат с поредица инициативи Световния ден на Земята. Тази година международната кампания ще премине под мотото „Време е да дадем пример”. Организатори на инициативите са училищното ръководство и членовете на екоклуб „Приятели на природата”, създаден по проект „Училище за себеутвърждаване и подготовка към европейски хоризонти” с подкрепата на инспекцията. Честването ще започне с беседа за Деня на Земята и ще продължи с интерактивни игри, разработени въз основата на образователните пакети, предоставени от РИОСВ-Русе.

На 22 април ще бъдат излъчени победителите в конкурсите за рисунка под надслов „Нашият дом Земята” за учениците в три възрастови групи и за фотография на тема „Красивото и грозното в природата”, обявен за ученици от V до VІІІ клас на училището.

Първото честване на Деня на Земята се организира през 1970 г. от Гейлорд Нелсън, сенатор на щата Уисконсин (САЩ), след опустошителното действие на масивен нефтен разлив в Санта Барбара, Калифорния през 1969 година. Понастоящем, всяка година на 22 април, над 1 милиард души в 190 страни по света вземат участие в дейности посветени на Деня на Земята, акцентирайки върху нуждата да опазим природното наследство на нашата планета.

През 2015 г., 45-та годишнина от честването на Деня на Земята може да се окаже най-вълнуващата годишнина в историята на опазването на околната среда. Това е годината, в която да се заложи на постигането на икономическия растеж чрез прилагане на устойчиви решения. Година, в която световните лидери най-после да постигнат необходимото съгласие по въпросите за климатичните промени, обвързвайки се с общ договор за предотвратяването им. Година, в която граждани и организации да се откажат от употребата на конвенционални енергоизточници и да започнат да се влагат пари в производството на енергия от възобновяеми източници.