Не трябва летище Пловдив да разчита само на средствата от Фонда, за да извършва полети. Това е въпрос на добър мениджмънт от страна на ръководството, заяви в ефира на Дарик радио зам.-кметът по туризъм и култура Стефан Стоянов. По думите му летище Пловдив за трета поредна година е в изключително изгодна позиция, осигурена му от правителството - да работи с 50% по-ниски летищни такси от останалите аеропорти в страната. Това положение ще продължи още две години и трябва да се използва за осигуряването на допълнителни атрактивни дестинации, каза още Стоянов. Той подчерта, че плащането на средства от страна на общината за всяка нова линия не е решение и успешен бизнес модел.
Линията Пловдив-Франкфурт не функционира заради фалита на летището в немския град. Фонда на пловдивския аеропорт е осигурил пари за работата на дестинацията. Нещо повече, за миналата година общината е увеличила двойно вноската си към летището на общо 400 хил. лева. Немалка част от тази сума обаче бе разходвана за стари задължения на аеропорта, уточни Стоянов.
Полетите не бяха добре планирани и съобразени с възможностите на Фонда. В него членуват и малки общини, част от които не плащат навреме или въобще вноските си, допълни Стоянов. Той даде като пример факта, че разходите за поддържката на линията Пловдив - Лондон годишно възлизат на 170 хил. евро. Лично водя част от кореспонденцията с Райънеър и за момента за нова линия до Франкфурт не е ставал въпрос. Преговаряме за втора такава до Брюксел от следващата година. В момента се прави преоценка на разходите и предоговаряне на условията, тъй като Фонда не може да си позволи да финансира повече от една линия при тези цени, посочи още Стоянов.