97666
оставка
Градската структура на левицата поиска оставката на зам.-кмета на Пловдив Златин Велев заради провала на транспортния проект, чиято стойност е 44 млн. лв. Съветниците от групата на социалистите ще внесат декларация с искането на общинската сесия на 19 юни. По думите им друга причина е фактът, че Велев публично е излъгал, че проектът е завършен.
"Ако не се стигне до оставката на зам.-кмета по транспорта, това означава че кметът Иван Тотев поема пълната отговорност с всички произтичащи от това последствия", казаха още от БСП.
Това е много компромисно политическо решение, защото е най-малкото, което можем да направим, коментира общинският съветник Николай Радев. От левицата припомниха, че заради подписаната на 17 декември 2015 г. фактура, испанската фирма, изпълнител на проекта, не плаща неустойките на стойност 82 хил. лв. дневно.
Съветниците припомниха още, че кметът беше обещал довършването на транспортния проект да започне на 1 януари 2017 г., но до ден днешен нищо не се случва.
От БСП разкритикуваха и проекта „Пловдив – ЕСК през 2019“ и по-конкретно неизпълнението на инфраструктурните проекти, които трябваше да са готови до края на тази година. Според тях реалистично те няма как да се изпълнят в срок. Досега са преведени 16 млн. лв. По думите на социалистите оставащите 4 млн. няма да бъдат преведени на общината.
Междувременно от градската администрация излязоха с официална позиция, в която се казва, че твърденията на БСП са манипулативни и че транспортният проект е завършен успешно. Като причина за забавяне въвеждането на електронната система за таксуване Велев посочва факта, че изтекоха договорите за някои от автобусните линии. Обявен бе конкурс за избор на нови превозвачи, последваха обжалвания, които в крайна сметка приключиха и на 1 март 2018 г. бе сключен новият договор. Зам.-кметът посочи, че автобусите постепенно се оборудват и се присъединяват към системата.
Чуйте и от приложеното аудио.
"Ако не се стигне до оставката на зам.-кмета по транспорта, това означава че кметът Иван Тотев поема пълната отговорност с всички произтичащи от това последствия", казаха още от БСП.
Това е много компромисно политическо решение, защото е най-малкото, което можем да направим, коментира общинският съветник Николай Радев. От левицата припомниха, че заради подписаната на 17 декември 2015 г. фактура, испанската фирма, изпълнител на проекта, не плаща неустойките на стойност 82 хил. лв. дневно.
Съветниците припомниха още, че кметът беше обещал довършването на транспортния проект да започне на 1 януари 2017 г., но до ден днешен нищо не се случва.
От БСП разкритикуваха и проекта „Пловдив – ЕСК през 2019“ и по-конкретно неизпълнението на инфраструктурните проекти, които трябваше да са готови до края на тази година. Според тях реалистично те няма как да се изпълнят в срок. Досега са преведени 16 млн. лв. По думите на социалистите оставащите 4 млн. няма да бъдат преведени на общината.
Междувременно от градската администрация излязоха с официална позиция, в която се казва, че твърденията на БСП са манипулативни и че транспортният проект е завършен успешно. Като причина за забавяне въвеждането на електронната система за таксуване Велев посочва факта, че изтекоха договорите за някои от автобусните линии. Обявен бе конкурс за избор на нови превозвачи, последваха обжалвания, които в крайна сметка приключиха и на 1 март 2018 г. бе сключен новият договор. Зам.-кметът посочи, че автобусите постепенно се оборудват и се присъединяват към системата.
Чуйте и от приложеното аудио.