/ Искра Койчева, Дарик Пловдив
Голяма част от Пловдив се превръща в "Зелена зона". Това стана ясно по време на днешното заседание на Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата. Идеята на общинското ръководство е да се облекчи трафика и паркирането, но на практика се оказва, че в града под тепетата ще може да се паркира безплатно само в Столипиново и район "Тракия". 

Според заместник-кмета по транспорт Тодор Чонов, който е и председател на комисията, проектът вече се разработва и предстои широко обществено обсъждане. Чонов обясни, че новата зона за платено паркиране ще е около десет пъти по-голяма, в сравнение със сега съществуващата „Синя зона“. Предвижда се на север тя да достига до бул. „Дунав“, на юг – до бул. „Александър Стамболийски“, на запад – до ул. „Царевец“, на изток – до бул. „Източен“. 

Община Пловдив

„Мярката е наложителна за облекчаване на трафика, подобряване на паркирането и освобождаването на пространства по улиците. Предвиждаме двойно по-ниски цени спрямо тези в „Синя зона“ (2 лв. на час - б.р.), както за домуващите, така и за паркиращите. На всички входове на града предстои да изградим буферни паркинги, където влизащите в Пловдив да оставят колите си. Очакваме намаляването на автомобилния натиск да рефлектира положително и върху  безопасността на движението“, категоричен е Тодор Чонов.

В същото време се въвежда "Синя зона" в кв. Капана. В момента там действа "Зелена зона". 

От Пътна полиция предложиха да се обособят места, откъдето да тръгват всички организирани ученически пътувания. Сега това става директно от училищата, което създава рискове за безопасността на децата, а и още повече натоварва трафика. По този въпрос ще се търси решение, съвместно с Регионалното управление на образованието.