Всички документи, свързани с прегледи и консултации на пациенти, лекарите в Пазарджик от няколко дни попълват на ръка. Писарската работа отнема време и неминуемо трупа опашки пред кабинетите. Чакащите с право са гневни и си го изкарват на медиците, защото повечето не знаят причината за поредния хаос – лечебните заведения нямат работещ софтуер за връзка със Здравната каса. Този, с който досега са работили, трябва да бъде актуализиран с въвеждане на влезлите от тази година новости. И това пак не е направено навреме от IT-специалистите на НЗОК.
От МБАЛ-Пазарджик уверяват, че временните затруднения не се отразяват върху качеството на работа. Нито един пациент не е върнат или оставен без преглед и лечение, казва изпълнителният директор д-р Васил Вълчев. Но им се налага да чакат повече и има напрежение.
Колегите му не са така сдържани в коментарите си. Без софтуер не могат да изпращат всекидневните си отчети до касата за постъпилите и изписани пациенти, за това как и с какво са лекувани. Така остава под въпрос дали извършваната в момента дейност ще им бъде платена в реален размер или ще бъдат наложени санкции по формални причини за дребни пропуски.
В момента всички болници не само в Пазарджишко, но и в страната са без софтуер, това се налага заради въвеждане на промените от новата наредба за основния пакет дейности, гарантиран от НЗОК, обясняват от Здравната каса в Пазарджик. Затова от ведомството не изискват отчетите да се подават всеки ден и не предвиждат санкции за неспазване на обичайния график. Първите данни трябва да бъдат подадени на 18 април, тъй като до 17-ти е срокът, в който на лечебните заведения трябва да бъдат предоставени обновените програми.