До 10 февруари довършват контактната мрежа-остава опасността от тежки санкции за общината
До 10 февруари довършват контактната мрежа-остава опасността от тежки санкции за общината / dariknews.archive

Проектът за изграждане на контактната тролейбусна мрежа в Плевен няма да бъде завършен към 31 декември 2015 г. Това съобщи кметът на Плевен Георг Спартански на среща с медиите.

Той уточни, че до 31 декември по този проект ще бъдат завършени 86 % от контактната мрежа, но останалите 14 % - около 30 дирека заедно с кабелите, ще трябва да бъдат поставени до 10 февруари 2016 г.

Кметът каза, че финансирането на работата за периода от 1 януари до 10 февруари 2016 г. ще трябва да се извърши от Община Плевен, тъй като европейските пари по проекта се отнасят до крайния срок за изпълнението му - 31 декември 2015 г.
Очакваните разходи по довършването на проекта са между 700 000 и 1 млн. лв.

Георг Спартански припомни, че с приключването на работата по контактната тролейбусна мрежа до 10 февруари, ще се избегне санкцията от 5 млн. лева, която застрашава общината при неизпълнение в срок на пет проекта, четири от които приключват до края на тази година.

На заключителната пресконференция по проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен" беше обявено приключването на комппонентите тролейбусно депо, велоалеи, спирки на градския транспорт, както и Водните огледала и Пеещия фонтан в Плевен.

Георг Спартански коментира, че по всеки един от проектите до сега е работено при абсолютно безхаберие и липса на координация.
"Меко казано сме бесни от състоянието на обектите които заварихме", каза той.

"Нямам представа защо не се е работело през последните месеци преди изборите, които не могат да са обяснение. Въпросът е и ако предните управляващи бяха спечелили изборите, какво щяха да правят", допълни Спартански.

Три пъти заедно с екипа по проекта е ходил в МРРБ и са използвани всички възможни ходове да се реши проблема по най-безболезнения начин. Според кмета на Плевен оценката ма министерството за свършеното от предишното управление е "лош мениджмънт".