Подпорната стена на двете срутища по пътя за Рилския манастир е почти готова. Днес алпинистите от Велико Търново поставяха последните топове с мрежа върху ската над стената.
Върху 150-метровата "джоб-стена" е монтирана метална мрежа с височина 3 метра. Пътят под двете срутища е асфалтиран, върху него остават само два компресора.
Днес алпинистите построиха т. нар. „тролей“ от въжета, за да качват последните топове с мрежа. Първо скатът над стената бе застлан с антикорозионна рогозка, за да не ръждясват мрежите. Те пък са прикрепени към ската с анкери.
Така след 7 месеца, работата по двете срутища е на финал. Движението към Рилския манастир вече над две години и половина се осъществява в една лента заради срутищата. За седем месеца те бяха почистени от дървета, пръст с камъни, изградена бе стената, а скатът укрепен със стоманени мрежи.
4-метра високата и наклонена към ската стена буквално е занитена към него, а поставената върху нея метална мрежа увеличава височината ѝ с още 3 метра. Така закованият с мрежи скат, подпрян и от джоб-стената не може да мръдне.
Ремонтът на стойност 6.5 млн. лева стартира през юни, извършва се от „Автомагистрали“ ЕАД и бе със срок 5 месеца.
БГНЕС
БГНЕС
БГНЕС
БГНЕС
Ремонтът на стойност 6.5 млн. лева стартира през юни, извършва се от „Автомагистрали“ ЕАД и бе със срок 5 месеца.