През територията на България Паневропейският транспортен коридор № 8 ще минава през ГКПП Гюешево-Кюстендил-Перник-София и там ще се включи в АМ „Тракия“. Това се казва в отговор на министър Ивайло Московски до народните представители Радослава Чеканска и Кирил Калфин.
Общински съвет ще настоява с декларация Коридор 8 да мине през Дупница
„Това, което разбрахме е, че трасето през Конявската планина е много по-кратко, от трасето ГКПП Гюешево-Кюстендил-Дупница-Ихтиман-АМ "Тракия". Въпреки, че през Конявската планина е пресечена местност е изчислено, че ще бъде икономически по- евтино“, обясни Радослава Чеканска. За този вариант има и осигурено финансиране.
Съветници зоват: Коридор №8 да мине през Дупница, дори и с жп трасе
В новия програмен период, след 2020 година се предвижда пътят ГКПП Гюешево-Кюстендил-Дупница да стане скоростен, но засега няма предвидени средства. Там е необходимо и извършването на предпроектно инвестиционно проучване, което да определи стойността му.
В Министерство на транспорта не е обсъждан друг вариант за коридор №8, освен този през Кюстендил
Припомням, че преди няколко седмици от ОДБ обявиха, че усилията на местните политици и депутати трябва да бъдат насочени именно към това, коридор № 8 да минава през Дупница, тъй като според тях това трасе е многократно по евтино, освен това ще бъде възможност за повече инвестиции в Дупница. Беше приета и декларация от ОбС, както и сформирана комисия, която да води разговорите и комуникацията с институциите имащи отношение към определяне на маршрута.
Общински съвет ще настоява с декларация Коридор 8 да мине през Дупница
„Това, което разбрахме е, че трасето през Конявската планина е много по-кратко, от трасето ГКПП Гюешево-Кюстендил-Дупница-Ихтиман-АМ "Тракия". Въпреки, че през Конявската планина е пресечена местност е изчислено, че ще бъде икономически по- евтино“, обясни Радослава Чеканска. За този вариант има и осигурено финансиране.
Съветници зоват: Коридор №8 да мине през Дупница, дори и с жп трасе
В новия програмен период, след 2020 година се предвижда пътят ГКПП Гюешево-Кюстендил-Дупница да стане скоростен, но засега няма предвидени средства. Там е необходимо и извършването на предпроектно инвестиционно проучване, което да определи стойността му.
В Министерство на транспорта не е обсъждан друг вариант за коридор №8, освен този през Кюстендил
Припомням, че преди няколко седмици от ОДБ обявиха, че усилията на местните политици и депутати трябва да бъдат насочени именно към това, коридор № 8 да минава през Дупница, тъй като според тях това трасе е многократно по евтино, освен това ще бъде възможност за повече инвестиции в Дупница. Беше приета и декларация от ОбС, както и сформирана комисия, която да води разговорите и комуникацията с институциите имащи отношение към определяне на маршрута.