Групата общински съветници от „Обединен демократичен блок-СДС“ внесоха предложение до ОбС, с искане трасето на Паневропейския транспортен коридор № 8 да премине през Дупница.
Очакват декларацията им да бъде подкрепена от всички общински съветници. Документът ще бъде изпратен до институциите имащи отношение към въпроса. Председателят на групата съветници Костадин Костадинов заяви, че по това трябва да работят и всички народни представители в областта.
Общинските съветници от ОДБ в Дупница смятат, че преминаването на коридор №8, свързващ Адриатическо с Черно море през Дупница трябва да бъде приоритетна цел, както
на ОбС Дупница, така и на ОбА, и гражданите на общината.
Според председателя на ОДБ Костадин Костадинов, ако коридор № 4 се пресече с коридор № 8 това ще бъде от изключително голямо значение за града и общината. Костадинов обаче обясни, че най-обсъжданият вариант за български участък е Гюешево-Кюстендил-Коняво-София-Бургас.
По думите му, от македонска страна се обсъжда вариант коридорът да премине през Струмица. Според общинския съветник варианта Гюешево-Кюстендил-Дупница-София ще бъде в пъти по евтин, тъй като в този участък няма насечен и труден релеф.
По отношение на жп трасето Костадинов посочи, че има изграден път от Кюстендил до София, но трасето е бавно и амортизирано. Предвижда се ново трасе през Земен, но изчисленията показват, че то би стривало 900 млн.лв. По това трасе ще бъде необходимо изграждането на много допълнителни съоръжения, включително и тунел дълъг 15 км. За сравнение Костадинов посочи, че тунела през Кресненското дефиле се предвиждаше да бъде 13,5 км., и затова този вариант отпадна.
„Именно заради това предлагаме новото трасе да бъде през Дупница. Равнинният терен и малкото необходими съоръжения обуславят подобно решение“, коментира Костадинов.
Той посочи още, че сега трябва да обединят усилията както ОбС, ОбА и гражданите, така и всички народни представители от региона и областният управител на Кюстендил.
„Въпросът е надпартиен и изисква всички да работим в една посока“, категоричен е Костадинов.
Той и колегите му вече са внесли в ОбС предложение за декларация, която след това да бъде изпратена до Министър председателят, всички народни представители от 44 НС, МРРБ, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, областния управител, Председателя на ЕК, Европейския комисар по транспорт и до Министър председателя на Р Македония.
Освен това Костадинов предлага да бъде сформирана и група на местно ниво, с председател кмета на община Дупница, в която да бъдат включени и зам.кметовете, и председателите на групи в ОбС.
Идеята е комисията да изработи план за необходимите действия и график за срещи с представителите на различни институции, от които зависи определянето на окончателния маршрут на трасето. Темата трябва да бъде коментирана на заседанието на ОбС на 30 март.
Очакват декларацията им да бъде подкрепена от всички общински съветници. Документът ще бъде изпратен до институциите имащи отношение към въпроса. Председателят на групата съветници Костадин Костадинов заяви, че по това трябва да работят и всички народни представители в областта.
Общинските съветници от ОДБ в Дупница смятат, че преминаването на коридор №8, свързващ Адриатическо с Черно море през Дупница трябва да бъде приоритетна цел, както
на ОбС Дупница, така и на ОбА, и гражданите на общината.
Според председателя на ОДБ Костадин Костадинов, ако коридор № 4 се пресече с коридор № 8 това ще бъде от изключително голямо значение за града и общината. Костадинов обаче обясни, че най-обсъжданият вариант за български участък е Гюешево-Кюстендил-Коняво-София-Бургас.
По думите му, от македонска страна се обсъжда вариант коридорът да премине през Струмица. Според общинския съветник варианта Гюешево-Кюстендил-Дупница-София ще бъде в пъти по евтин, тъй като в този участък няма насечен и труден релеф.
По отношение на жп трасето Костадинов посочи, че има изграден път от Кюстендил до София, но трасето е бавно и амортизирано. Предвижда се ново трасе през Земен, но изчисленията показват, че то би стривало 900 млн.лв. По това трасе ще бъде необходимо изграждането на много допълнителни съоръжения, включително и тунел дълъг 15 км. За сравнение Костадинов посочи, че тунела през Кресненското дефиле се предвиждаше да бъде 13,5 км., и затова този вариант отпадна.
„Именно заради това предлагаме новото трасе да бъде през Дупница. Равнинният терен и малкото необходими съоръжения обуславят подобно решение“, коментира Костадинов.
Той посочи още, че сега трябва да обединят усилията както ОбС, ОбА и гражданите, така и всички народни представители от региона и областният управител на Кюстендил.
„Въпросът е надпартиен и изисква всички да работим в една посока“, категоричен е Костадинов.
Той и колегите му вече са внесли в ОбС предложение за декларация, която след това да бъде изпратена до Министър председателят, всички народни представители от 44 НС, МРРБ, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, областния управител, Председателя на ЕК, Европейския комисар по транспорт и до Министър председателя на Р Македония.
Освен това Костадинов предлага да бъде сформирана и група на местно ниво, с председател кмета на община Дупница, в която да бъдат включени и зам.кметовете, и председателите на групи в ОбС.
Идеята е комисията да изработи план за необходимите действия и график за срещи с представителите на различни институции, от които зависи определянето на окончателния маршрут на трасето. Темата трябва да бъде коментирана на заседанието на ОбС на 30 март.