„Моля, не лекувайте таланта, дислексията е дарба“
„Моля, не лекувайте таланта, дислексията е дарба“ / ПП АБВ - Габрово

„Моля, не лекувайте таланта, дислексията е дарба“, заяви в Габрово Мария Виденова, автор на едноименния проект, благодарение на който е създаден Национален дислексичен център в София.

Тя обясни, че за да се стигне до неговото осъществяване, е изминат дълъг и труден, но необходим път, посветен най-вече на децата с дислексия, за да им се осигури достойно развитие. Водещи психолози, логопеди, лекари и педагози от града дойдоха на срещата, посветена на дислексията, организирана от Федерацията на жените към ПП АБВ в Габрово.

В нея се включиха неврохирургът доц. д-р Георги Кючуков - зам.-председател на Комисията по здравеопазване в НС, Невена Стоянова - председател на Федерацията на жените към ПП АБВ, Мария Виденова и др.

„Отново дойдоха знаещите, а невежите пак ги няма“, с тези думи изрази съжалението си към неглижирането на проблема с дислексията сред децата Светлана Кацарска. Тя подчерта още, че темата е изключително важна, тъй като прави значителна част от децата тъжни и неразбрани.

Дислексиците не обичат простаците и ги игнорират от своето окръжение. Нивото на интелект им го позволява.

Моля, не лекувайте таланта, дислексията е дарба
netinfo

Всъщност сериозните им проблеми започват, когато тръгнат на училище. Защото не разбират учебния материал по начина, по който им е поднесен. Чисто технически дори текстът на една задача ги затруднява самите те да си го обяснят.

Мария Виденова формулира и къде е проблемът. Когато детето формира своето личностно възприятие за средата, за околните, за света, за възрастните, то бива обиждано и унижавано за нещо, което не е - то не е тъпо, не е малоумно, не е бавноразвиващо се.

Детето е талантливо и усеща своята дарба, но за съжаление, нито родителят, нито учителят са подготвени за нея. И е трудно да се намери някой, който да протегне ръка за подкрепа на тези деца и техните родители. Виденова беше категорична, че е обидно децата дислексици да се идентифицират като деца със специални образователни потребности, каквото е определението за децата с по-бавно развитие.

Автор: Стефка Бурмова, вестник "100 вести"