Цар Фердинанд открива гарата в Габрово и се снима на моста Игото. С Негово Величество са съпругата му царица Елеонора, престолонаследникът княз Борис и министър-председателят Иван Гешов.
Тази история, съхранена и чрез фотография, разказва вестник "100 вести" днес. Една силно интригуваща история, свързана с миналото на Габрово.
Но на 12 април 1906 г. Габровският общински съвет поставя на вниманието на правителството въпроса за изграждане на отклонение от тази линия до Габрово.
Ръководено от факта, че по това време градът вече се е развил като голям промишлен център и габровската индустрия се е задъхвала от липсата на адекватен транспорт, правителството все пак взема решение да се направи това железопътно отклонение от трансбалканската линия за Габрово.
Първоначално се е предвиждало то да бъде от гара Трявна (най-голямата гара по линията по това време) за Габрово. При извършеното предварително проучване се установило, обаче, че теренът по това трасе е много труден, денивелацията е голяма и изисква повече тунели и мостове, а изчисленията показали, че цената му ще е около 6 725 000 лева.
Затова се приело по-леко трасе от Царева ливада (тогава само жп спирка) до Габрово и Министерският съвет издава съответното постановление.
Линията е пусната в пробна експлоатация в края август 1911 година. Един път седмично от Царева ливада до Габрово е идвал товарен влак от два вагона, теглени от маневрен локомотив. През следващите месеци се извършват довършителните работи: насипи, подпорни стени, гарови и складови постройки, кантони и пр.
С голяма тържественост на 29 януари 1912 година е открита линията. Нямало сняг, но било много студено. Царският влак пристигнал сутринта на гара Царева ливада от Търново, теглен от два нови локомотива.
Двата локомотива свирели непрекъснато. Царят и неговата свита слезли и били посрещнати с поздравително слово от кмета.
С водосвет, извършен от владиката, новата линия била осветена. Момичета с национални носии опънали трикольорна лента,която Царят прерязал и така открил новата гара Габрово.