Предложение за въвеждане на безхартиени (на електронни устройства) заседания на Общинския съвет в Добрич ще бъде разгледано на сесията на 31 януари. Такива са въведени на доста места в България, казва вносителят – председателят на ОбС Иво Пенчев. Идеята му това да се случи и в Добрич е отпреди година.
Доказали своята иновативност и екологична ефективност, безхартиените заседания спестяват огромни средства за размножаване на хартиени носители и запазват околната среда. Нещо повече, платформата би дала възможност за незабавен достъп до база данни със закони и наредби, както и референция до други решения на Общински съвет. По същество чрез тази система се гласува от таблети, като гласуването е само една част от безграничните възможности, които софтуерната система може да осигури, се казва в докладната записка.
Според различните оферти, финансовите измерения са не са големи. Едната оферта е за 1100 лева еднократно заплащане, а след това общинските съветници заплащат по 10 лева на месец само за използвания трансфер на данни (за интернет достъп). Отделно в зала ще има WiFi рутер, който допълнително ще гарантира безпрепятствения достъп до системата от крайните устройства, като всички устройства и техническа инфраструктура ще се предоставят безплатно от доставчика.
По този начин Пенчев очаква икономия от около 20 000 лева на година от неразмножаването на хартиените материали за общинските съветници. Ако обаче някой от общинските съветници държи на хартиен вариант на докладните записки, същите ще му бъдат предоставени.
Ако Общинският съвет даде съгласие за внедряване на автоматизирана система за безхартиени заседания, ще бъде избрана временна 5-членна комисия, която в срок до един месец ще събере оферти и предложи за следваща сесия най-подходящата система.