99593
Искам те, но не тук и не сега
Инфраструктурата на ТОП дестинации в Европа все по-трудно удържа на милионите турист. Така коментира в рубриката на Дарик Югоизток "Икономистът говори" проф. д-р Милен Балтов водещата тема от сп. „Икономист“. Изданието започва обширния си материал по темата с историческа препратка към Венецианската Република, чийто упадък започва през далечната 1797 година. Тогава градът-държава губи търговските си позиции за сметка на други супер сили на Стария континент.
От тогава Венеция не спира да търси все повече туристи. През май тази година обаче се случва нещо различно. Градската управа поставя високи заграждения около едни от най-посещаваните забележителности. Днес градът на любовта и лагуните е „нападнат“ от милиони туристи. Местните власти опитват да решат проблема с претоварването на инфраструктурата с туристически такси за различните райони.
По думите на проф. Балтов, от известно време идентична схема се прилага в Амстердам, където най-високите такси са определение за посещение на централната градска част. Подобна мярка обмислят и в Барселона, където през тази година станахме свидетели на протести и нападения над туристически автобуси.
Още по темата, чуйте в интервюто с проф. д-р Милен Балтов в звуковия файл:
Без страх в тъмното или как се печели от дарк туризъм
От тогава Венеция не спира да търси все повече туристи. През май тази година обаче се случва нещо различно. Градската управа поставя високи заграждения около едни от най-посещаваните забележителности. Днес градът на любовта и лагуните е „нападнат“ от милиони туристи. Местните власти опитват да решат проблема с претоварването на инфраструктурата с туристически такси за различните райони.
netinfo
Още по темата, чуйте в интервюто с проф. д-р Милен Балтов в звуковия файл: