Милен Балтов
Милен Балтов / netinfo
Сувенири и рекламни изречения приканват към най-страшните места в историята
Над 36 000 туристи са посетили призрачния украински град Припят през миналата година. Сравнено с 2009 година ръстът е почти четири пъти. Темата за така нареченият „страшен туризъм“, постави в рубриката "Икономистът говори" по Дарик Югоизток икономистът проф. д-р Милен Балтов.
Според него, желанието на туристите да се докоснат до нещата по света, свързани с нещо злокобно или мрачно, нараства все повече.

Какво означава това или откъде започва историята?
 

Т
netinfo

„Само преди седмица продължи традиционното гонене на вещици по улиците на град Салем в Съединените американски щати. Казвам традиционно, но в кавички. Историята на града е известна – през 1692 година там са запалени двадесет жени и няколко кучета, както се разказва в хронологиите, на клада по обвинение във вещерство.

Но защо тази история не е традиционна? Всъщност традиция да се гонят вещици на Хелоуин не е имало след това. Това е бил случай, свързан с поританско движение и с цялостната истерия с вещиците, която е съществувала в края на 17 век“, сподели проф. д-р Балтов.
 



По думите му, американският град създава празника за гонене на вещици почти 300 години след 1692 година.
 

В дигиталната ера: Имаме повече вещи, но с кратък живот, без шанс за ремонт


„Иначе казано – те не са гонили вещици 300 години. Това е една нова традиция, както е нова традицията за пияното или мъжкото хоро в студените води на Тунджа. Размерите са значителни – 500 000 посетители в Салем, от един ден той вече се случва в рамките на седмица, 104 млн. долара приходи за фестивала и 800 работни места в името на този страшен туризъм“, обяви Милен Балтов.


Топ 10 на професиите, които ще се заплащат най-добре до 10 години


По данните на Световната туристическа организация от 1999 до 2016 броят на хората, които пътуват зад граница се е увеличил значително. Според икономистът, новият туризъм е все по-свързан с преживяванията.
 



„Очевидно е, че едно от отклоненията на преживяванията е свързано с нещо страшно или злокобно. Сериозния пример намираме в Европа – това е Чернобил. Оказва се, че той започва да става все по-популярно място и по-конкретно град Припят – градът призрак. Там дори си имат слоган, който гласи: Enjoy Chernobyl, die later. Тук обаче трябва да си зададем въпроса – къде е границата между уважението към това, което се е случило и забавлението. Японците например са забранили достъпа до реакторите на централата „Фукушима“. Културата на японците не допуска това. Те не допускат, че такава трагедия трябва да се възприема като забавна“, каза проф. д-р Милен Балтов.

Още от проф. д-р Милен Балтов, чуйте в прикачения файл: