94839
Възможен ли е ремонтът в дигиталната ера
Дигиталната ера предложи възможност за повече удобство и идеални решения за пестене на време. Това, което вероятно по-трудно може да се спести обаче, са парите за все повече вещи. Причината - дигиталните продукти рядко дават шанс за ремонт, което налага бързата им замяна. Така се отваря удобна възможност за компании да скъсяват умишлено живота на предлаганите от тях продукти. Резултатът е повече покупки, които бързо заменяме с нови.
Топ 10 на професиите, които ще се заплащат най-добре до 10 години
Ощетени от това със сигурност са фирмите за поправки, но до известна степен и потребителите. Темата могат ли да се правят ремонти в дигиталната ера, постави в рубриката "Икономистът говори" по Дарик Югоизток икономистът проф. д-р Милен Балтов. Историята й започва със собственик на голяма верига за поправка на смартфони и собственик на 40 хил. дка обработваема земя. От техния спор става ясно, че смартфоните почти не подлежат на поправка, вследствие на което фирмата е пред фалит, но се оказва, че тракторите в голямата ферма също не подлежат на ремонт.
Работа "на топло" или как да печели държавата, затворниците, че и мигрантие
Въпросът провокира законотворците в Европа и по света и скоро за много компании, които скъсяват живота на продуктите си умишлено, ще има сериозни санкции.
Много фирми и за телефони, и за автомобили вече не предлагат информация с характеристиките на продукта, нито с инструкции за поправка, така че при проблем с тях се налага директна замяна.
"От една страна това дава все повече свобода на фирмите, докато един продукт е в гаранция, той не трябва да бъде отварян. Логично. Клиентът научава по-късно, че гаранцията не се отнася до всички елементи на продукта. Другата тема, предизвикваща безпокойство, е свързана с лицензните споразумения. Ситният шрифт, който те информира, че нямаш право на вмешателство, например в софтуера, който управлява продукта. Оттук и следващият голям проблем - производителите пречат на потенциалните компании, които извършват ремонти, като не издават инструкции за състава на продукта и как може да бъде ремонтиран. Това води до трупането на по-голям брой вещи, от които потребителят не се нуждае", обяснява проф. Балтов.
Проучване показва, че клиентите не са щастливи, че при всяка нужда от ремонт трябва да се разделят с вещите си и да купят нови.
Повече по темата, чуйте в звуковия файл от проф. д-р Милен Балтов
Топ 10 на професиите, които ще се заплащат най-добре до 10 години
Ощетени от това със сигурност са фирмите за поправки, но до известна степен и потребителите. Темата могат ли да се правят ремонти в дигиталната ера, постави в рубриката "Икономистът говори" по Дарик Югоизток икономистът проф. д-р Милен Балтов. Историята й започва със собственик на голяма верига за поправка на смартфони и собственик на 40 хил. дка обработваема земя. От техния спор става ясно, че смартфоните почти не подлежат на поправка, вследствие на което фирмата е пред фалит, но се оказва, че тракторите в голямата ферма също не подлежат на ремонт.
Работа "на топло" или как да печели държавата, затворниците, че и мигрантие
Въпросът провокира законотворците в Европа и по света и скоро за много компании, които скъсяват живота на продуктите си умишлено, ще има сериозни санкции.
Много фирми и за телефони, и за автомобили вече не предлагат информация с характеристиките на продукта, нито с инструкции за поправка, така че при проблем с тях се налага директна замяна.
"От една страна това дава все повече свобода на фирмите, докато един продукт е в гаранция, той не трябва да бъде отварян. Логично. Клиентът научава по-късно, че гаранцията не се отнася до всички елементи на продукта. Другата тема, предизвикваща безпокойство, е свързана с лицензните споразумения. Ситният шрифт, който те информира, че нямаш право на вмешателство, например в софтуера, който управлява продукта. Оттук и следващият голям проблем - производителите пречат на потенциалните компании, които извършват ремонти, като не издават инструкции за състава на продукта и как може да бъде ремонтиран. Това води до трупането на по-голям брой вещи, от които потребителят не се нуждае", обяснява проф. Балтов.
Проучване показва, че клиентите не са щастливи, че при всяка нужда от ремонт трябва да се разделят с вещите си и да купят нови.
Повече по темата, чуйте в звуковия файл от проф. д-р Милен Балтов