Откриха фосили от неизвестен досега вид динозаври
Откриха фосили от неизвестен досега вид динозаври / ThinkStock/Getty Images

Фосили от неизвестен досега вид месоядни динозаври, живели преди 80 милиона години, бяха открити в Аржентина, съобщиха Ройтерс и Франс прес. Находката вероятно ще допринесе за опознаване на произхода и еволюцията на мегарапторите.

Частичният фосилизиран скелет е открит в Сиера Бароса в северозападната част на Патагония. Става въпрос за един от най-добре съхранените открити досега скелети на мегараптори. Находката включва цялостен череп. Това е от особено значение, тъй като досега учени не бяха попадали на цялостен череп от мегараптор.

Защо са изчезнали динозаврите?

Новият вид динозаври е кръстен Murusraptor barrosaensis. Той притежава уникални черепни характеристики. Животното достигало дължина около 6,5 метра и изглежда е умряло младо. Учените са на мнение, че видът е достигал по-голяма дължина и е имал по-издължена форма на тялото в сравнение с другите мегараптори.

Разкриха част от любовните ритуали на динозаврите

"Макар и частичен, скелетът на M. barrosaensis предоставя неизвестна информация за анатомията на костите на мегарапторите - хищници, живели през мезозоя, преди 251-65,5 милиона години", заявиха ръководителите на изследването Родолфо Кория от Националния съвет за научни изследвания на Аржентина и Филип Къри от университета на Алберта, Канада.

Откриха два нови вида динозаври - с рога

Въпреки че поделя редица анатомични особености с други видове, M. barrosaensis притежава лицеви характеристики, каквито досега не са наблюдавани сред мегарапторите, както и необичайна форма на костите на таза. Тези динозаври със средни размери са се отличавали с дългите си нокти и са имали кухи кости, като тези на птиците.

Филогенетичният анализ не позволи да се открие връзка с други видове по време на еволюцията, отбелязаха учените.

Резултатите от изследването са публикувани в PLoS ONE.