В Джакарта днес бе тържествено открита първата линия от градското метро - проект на стойност 1,1 млрд. долара, дългоочакван за жителите на индонезийската столица, която е сред селищата с най-много задръствания в света, предаде АФП. Президентът Джоко Видодо и министри присъстваха на церемонията, събрала огромни тълпи за старта на пътуванията по 16-километровата линия.
"С интегрирана транспортна система хората ще могат по-лесно да стигат от едно място до друго; надяваме се те да се откажат от колите и мотоциклетите, защото ще е по-лесно и удобно да вземат Ем Ар Ти (Mass Rapid Transit)", изтъкна държавният глава пред журналистите.
Джакарта, наброяваща с предградията и градовете-спътници 30 млн. жители, досега бе най-големият град в света без метро и десетки хиляди столичани се устремиха днес към градската железница, за да я изпробват. "Толкова съм доволна, защото обикновено виждаш метро само в други страни (...) Надявам се задръстванията да намалеят", коментира за АФП Мутия Фитрианти, служителка в офис.
С подземните и надземните си отсечки първата линия от метрото в Джакарта е и надежда за по-добър живот в очите на хората, принудени от скъпите наеми да живеят далеч от местоработата си, а и според водачите на МПС.
Линията съединява хотел "Индонезия" в центъра на столицата, с южните й райони. Проектът, получил финансова подкрепа от Япония, трябваше да приключи до откриването на Азиатските игри през 2018 г., но закъсня и работата по него отне близо шест години. Предвижда се пътуването по цялото трасе да трае към половин час срещу два часа път с кола. Властите очакват всеки ден първата линия да превозва 130 000 пътници; една седмица всички ще пътуват безплатно.
Новата транспортна връзка няма да реши изцяло проблемите с уличното движение в Джакарта - град, създаден за автомобили, където тротоарите са малко, предупредиха експерти.
Според оценки на местните власти, цитирани от ТАСС, икономическите загуби от задръстванията в столицата надхвърлят 4,5 млрд. долара годишно, а хората прекарват в тях най-малко 10 години от живота си.
До 2024 г. втора линия от метрото трябва да свърже хотел "Индонезия" с градското пристанище на север; ще последват и други. Метрополитенът е част от мащабните инфраструктурни проекти, насърчавани от президента на Индонезия Джоко Видодо, който се надява това да му помогне в борбата за втори мандат на изборите през април, добавя АФП.
Indonesia's first subway opens in traffic-choked Jakarta https://t.co/Zro5nQaABG pic.twitter.com/UD2KnG2TEO
— Al Jazeera News (@AJENews) 24 март 2019 г.
"С интегрирана транспортна система хората ще могат по-лесно да стигат от едно място до друго; надяваме се те да се откажат от колите и мотоциклетите, защото ще е по-лесно и удобно да вземат Ем Ар Ти (Mass Rapid Transit)", изтъкна държавният глава пред журналистите.
Джакарта, наброяваща с предградията и градовете-спътници 30 млн. жители, досега бе най-големият град в света без метро и десетки хиляди столичани се устремиха днес към градската железница, за да я изпробват. "Толкова съм доволна, защото обикновено виждаш метро само в други страни (...) Надявам се задръстванията да намалеят", коментира за АФП Мутия Фитрианти, служителка в офис.
С подземните и надземните си отсечки първата линия от метрото в Джакарта е и надежда за по-добър живот в очите на хората, принудени от скъпите наеми да живеят далеч от местоработата си, а и според водачите на МПС.
Tens of thousands of excited Jakartans were eager to try riding on the subway for the first time https://t.co/mQUurZlnp3
— SCMP Asia (@SCMPAsia) 24 март 2019 г.
Линията съединява хотел "Индонезия" в центъра на столицата, с южните й райони. Проектът, получил финансова подкрепа от Япония, трябваше да приключи до откриването на Азиатските игри през 2018 г., но закъсня и работата по него отне близо шест години. Предвижда се пътуването по цялото трасе да трае към половин час срещу два часа път с кола. Властите очакват всеки ден първата линия да превозва 130 000 пътници; една седмица всички ще пътуват безплатно.
Jakarta’s first subway ready to run on March 24
— Travel Weekly Asia (@TravelWeeklyWeb) 23 март 2019 г.
The first phase of the development spans 16km south from the downtown area.#Rail https://t.co/NvyHrmRos2 pic.twitter.com/aWRWLvVsue
Новата транспортна връзка няма да реши изцяло проблемите с уличното движение в Джакарта - град, създаден за автомобили, където тротоарите са малко, предупредиха експерти.
Според оценки на местните власти, цитирани от ТАСС, икономическите загуби от задръстванията в столицата надхвърлят 4,5 млрд. долара годишно, а хората прекарват в тях най-малко 10 години от живота си.
До 2024 г. втора линия от метрото трябва да свърже хотел "Индонезия" с градското пристанище на север; ще последват и други. Метрополитенът е част от мащабните инфраструктурни проекти, насърчавани от президента на Индонезия Джоко Видодо, който се надява това да му помогне в борбата за втори мандат на изборите през април, добавя АФП.