/ Gulliver/Getty Images
Руските космонавти на Международната космическа станция работиха в открития космос
Космонавтите Олег Артемиев и Сергей Прокопиев от екипажа на Международната космическа станция (МКС) работиха седем часа и 46 минути в открития космос, като инсталираха научно оборудване и пуснаха наноспътници, съобщиха световните информационни агенции.

Двама от екипажа на МКС излязоха на космическа разходка (ВИДЕО)

Космонавтите изпълниха почти напълно програмата си. Те пуснаха, както бе планирано, образователните наноспътници "Сириуссат" 1 и 2, както и два малки космически апарата "Танюша ЮЗГУ". Заради по-дългото монтиране на оборудването по проекта ИКАРУС обаче двамата демонтираха само две от четирите устройства с микроорганизми от експеримента "Тест", инсталирани през август 2017 г. Останалите два ще бъдат прибрани при следващото излизане в открит космос.

Проектът ИКАРУС ще следи околната среда на Земята и движението на миграционни животни с чипове.

Русия създава модул за изпращане на космонавти на Луната

Олег Артемиев и Сергей Прокопиев направиха и панорамни фото и видеоснимки, макар и видеокамера, снимаща във формат 350 градуса за телевизия RT, да се счупи в самото начало.

Това беше третото излизане в открит космос за Артемиев и първото за Прокопиев. Следващото излизане в открития космос на руски космонавти ще е през 2019 г.