Записът, публикуван миналата година, за който се твърдеше, че съдържа подробна информация за комуникацията между хората на борда на обречения подводен апарат „Титан“ и кораба-майка, се оказа фалшив, пише Daily Mail.

На 18 юни 2023г. подводницата „Титан“ изчезна от радарите на кораба майка по време на спускане към известните останки на „Титаник“. Подводният апарат е собственост на компанията OceanGate.

Петимата мъже на борда на подводницата бяха Шахзада Дауд, 48 г., британски бизнесмен от пакистански произход; неговият син Сулеман, 19 г.; Хамиш Хардинг, 58 г., изпълнителен директор на британска авиокомпания; Пол-Анри Наржоле, 77 г., френски експерт по Титаник, и Стоктън Ръш, 61 г., основател и главен изпълнителен директор на OceanGate, американската фирма, която построи подводницата и организира гмурканията за туристи. Той е бил и пилот на „Титан“ в деня на трагедията.
 
Ръш преди това е отхвърлил опасенията за експерименталния дизайн на подводницата и за това, че тя е била обречена на провал. Той се е потапял под вълните общо 90 пъти и 13 пъти е достигал дълбочините на „Титаник“.

Пет дни по-късно, на 22 юни, подводен апарат откри отломки в близост до потъналия кораб. Беше установено, че подводницата е претърпяла имплозия и всичките пасажери бяха обявени за мъртви.

Записът, който е служил за документиране на напразните усилия на петимата пътешественици да се върнат на повърхността предизвика подозрения още когато беше публикуван миналото лято, тъй като документира поредица от тревожни събития, които превърнаха гмуркането на дъното на Атлантическия океан в отчаяна борба за оцеляване.

Сега обаче ръководителят на федералния разследващ екип на САЩ обяви, че записът е изцяло фалшифициран.
 
След почти едногодишно задълбочено разследване екипът не откри никакви доказателства, които да сочат, че обитателите на „Титан“ са били предупредени за катастрофалната имплозия, която е щяла да настъпи и в крайна сметка е отнела живота им.

Широко разпространеният запис, за който се твърди, че съдържа подробна информация за комуникацията между подводницата „Титан“ и кораба майка, е опроверган от федералните следователи на САЩ.

На огромната дълбочина от 3.2 км под повърхността, където е станал инцидентът, налягането е щяло да доведе до мигновено разрушаване на корпуса на подводницата.

"Убеден съм, че това е фалшив запис“, заяви капитан Джейсън Д. Нойбауер, пенсиониран офицер от Бреговата охрана на САЩ и председател на Морския разследващ съвет.

Не е ясно кой е първоначалният източник на фалшивия транскрипт.

Фалшивият запис се публикува в края на юни и подробно описваше предполагаемата комуникация между пасажерите от подводницата и кораба майка минута по минута, изпълнена с технически жаргон и реалистични описания, включително уникални за „Титан“ съкращения, придаващи му вид на автентичност.

Записът предполага, че екипажът на „Титан“ е изпаднал в паника и се е сблъскал с алармите на корпуса и шумовете от пропукване, преди комуникацията внезапно да спре.

В записа се обръща внимание на системата за наблюдение на състоянието на корпуса в реално време R.T.M. или Real Time Hull Health Monitoring.

Фирмата OceanGate описва системата като патентована с „несравнима функция за безопасност, която оценява целостта на корпуса по време на всяко гмуркане“, която ще предупреждава за всякакви проблеми.

Една част от транскрипцията на „Титан“ показва, че тя съобщава на кораба-майка за различни аларми на корпуса заедно с пукащи звуци.

Съобщение в края на фалшивата комуникация се отнася до сензора и гласи: „Предупреждението RTM е активно, цялото червено“.

Фалшивият запис завърши с мълчание, след като корабът-майка изпрати седем съобщения, в които пита за състоянието на подводницата.

Предполагаемото последно съобщение гласеше: „Моля, отговорете, ако сте в състояние“.


„Някой го е направил достатъчно добре, за да изглежда правдоподобно“, каза Нойбауер, - а записът е направен така, че екипажът „да изглеждат така, сякаш са изпаднали в паника“.

Д-р Алфред С. Макларън, пенсиониран подводничар от Военноморските сили и пилот на подводница, първоначално намира записа за правдоподобен, но по-късно изказва предположението, че може да е изфабрикуван, за да дискредитира OceanGate или да притесни роднините на жертвите.

„Възможно е това да е направено, за да се злепостави OceanGate“, казва той. "Със сигурност е било гарантирано, че ще разстрои роднините.“

В записа, гледан милиони пъти в интернет, невярно се твърди, че екипажът е бил наясно с неизбежната си гибел преди катастрофалната имплозия на подводницата.

Въпреки убедителния си вид, в който подробно се описва комуникацията напред-назад между подводницата и кораба майка, федералният екип установява няколко несъответствия.

Важното е, че те са имали достъп до реалните записи на комуникациите между „Титан“ и кораба-майка, които остават поверителни.

Официалните записи, с които се запозна Националният съвет по безопасност на транспорта, не разкриват никакви доказателства, че екипажът е бил наясно с предстоящата си съдба.

Нойбауер се надява, че истината може да даде някаква утеха на семействата на жертвите и да облекчи опасенията, че техните близки са страдали в последните си мигове.
„Това не го прави по-малко болезнено, но може да помогне“ - каза Нойбауер.

Разкритията за фалшивите записи са първите, които излизат наяве в рамките на обширно разследване, започнало миналото лято.

Въпреки че имаше надежди разследването да приключи до годишнината от загубата на „Титан“, окончателният доклад може да отнеме години.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
 
Daily Mail