Аперивирус в Милано, изработени с въображение защитни маски от кофичка от "Нутела", сладоледен сладкиш с формата на коронавируса - Италия, най-засегната страна в Европа, се бори с хумор срещу епидемията.
Милано - италианската икономическа столица, намираща се на 60 км от огнището на заразата в северната област Ломбардия - вече лансира модата на "аперивирусите". В местната версия на т.нар. "happy hour" можеш да изпиеш следобед един аперитив с нещо леко за хапване на цена по-ниска от обичайната. Първоначално баровете в Милано бяха затворени в традиционното време за аперитив - от 18 ч. до ранните часове.
Сладкарница "Джелатерия инфинито" в покрайнините на в Кремона - друг район в Ломбардия, където бяха регистрирани много случаи на вируса - реагира, създавайки сладоледен сладкиш "Корона кейк" с характерните за COVID-19 израстъци, напомнящи корона, откъдето идва и названието на тези вируси.
"Знаем, че въпросът е сериозен, но смятаме, че проблемите не се решават с тъга или страх. Важното е да следваме препоръките и да запазим спокойствие. Ако докато чакаме, похапваме сладолед, това със сигурност няма да навреди", обясниха собствениците на сладкарницата Андреа Скирали и съпругата му Даниела пред в. "Република".
Чувството за хумор на италианците обаче намира израз най-вече в неизброимо количество снимки и видеоклипове в социалните мрежи.
На една от снимките виждаме замислен кмет на градче и текст: "Метрото е сигурно място, чакането там е по-дълго от инкубационния период (14 дни!)". На друга наркодилър пита свой клиент какво иска: хашиш или кокаин, а клиентът отговоря: "гел Амукина" - най-известният гел за дезинфекция в Италия, превърнал се в нарицателно за този вид препарати.
Нови три държави с първи случаи на коронавирус COVID-19
"Прозрачно злато"
Това е темата и на популярно шеговито видео с двама неаполски мафиоти, единият от които се опитва да убеди другия вместо кокаин да започнат да продават "Амукина".
"Търсенето на "Амукина" се увеличи светкавично. Наричат го прозрачното злато, колегите в Хондурас приспособяват лабораториите си за производство на "Амукина", казва въодушевено единият. Другият се замисля за миг и с готовност протяга ръка за сделка. Веднага след това виждаме първият мафиот да дезинфекцира ръката си с "Амукина", преди да стисне тази на новия си съдружник.
В интернет се разпространяват и изпълнени с хумор обяви за цените на "Амукина": "Заменям 5 литра "Амукина" за Ауди RS5 от 2019 г." - автомобил, струващ около 100 000 евро. "Може и за Ауди RS5 от 2016-та плюс 65 000 евро".
Мерките на италианските власти, някои от които - драконовски, също са обект на шеги. В едно видео възрастна жена киха, а две секунди след това в къщата ѝ през вратата, прозореца и покрива нахлува екип на спецчастите на армията.
Приза обаче вероятно държи жена, която заявява: "След седмица затворени у дома (заради затворените училища - бел. АФП), ако децата ми не умрат от коронавируса, аз самата ще ги убия!"
Чувство за хумор - да, но с мярка. Полицията изправи пред правосъдието мъж от Северна Италия, публикувал фалшиво селфи, показващ го болница. Мъжът твърдял, че има COVID-19 и съветвал всичките си познати да си направят тест.
Милано - италианската икономическа столица, намираща се на 60 км от огнището на заразата в северната област Ломбардия - вече лансира модата на "аперивирусите". В местната версия на т.нар. "happy hour" можеш да изпиеш следобед един аперитив с нещо леко за хапване на цена по-ниска от обичайната. Първоначално баровете в Милано бяха затворени в традиционното време за аперитив - от 18 ч. до ранните часове.
Сладкарница "Джелатерия инфинито" в покрайнините на в Кремона - друг район в Ломбардия, където бяха регистрирани много случаи на вируса - реагира, създавайки сладоледен сладкиш "Корона кейк" с характерните за COVID-19 израстъци, напомнящи корона, откъдето идва и названието на тези вируси.
"Знаем, че въпросът е сериозен, но смятаме, че проблемите не се решават с тъга или страх. Важното е да следваме препоръките и да запазим спокойствие. Ако докато чакаме, похапваме сладолед, това със сигурност няма да навреди", обясниха собствениците на сладкарницата Андреа Скирали и съпругата му Даниела пред в. "Република".
Чувството за хумор на италианците обаче намира израз най-вече в неизброимо количество снимки и видеоклипове в социалните мрежи.
На една от снимките виждаме замислен кмет на градче и текст: "Метрото е сигурно място, чакането там е по-дълго от инкубационния период (14 дни!)". На друга наркодилър пита свой клиент какво иска: хашиш или кокаин, а клиентът отговоря: "гел Амукина" - най-известният гел за дезинфекция в Италия, превърнал се в нарицателно за този вид препарати.
Нови три държави с първи случаи на коронавирус COVID-19
"Прозрачно злато"
Това е темата и на популярно шеговито видео с двама неаполски мафиоти, единият от които се опитва да убеди другия вместо кокаин да започнат да продават "Амукина".
"Търсенето на "Амукина" се увеличи светкавично. Наричат го прозрачното злато, колегите в Хондурас приспособяват лабораториите си за производство на "Амукина", казва въодушевено единият. Другият се замисля за миг и с готовност протяга ръка за сделка. Веднага след това виждаме първият мафиот да дезинфекцира ръката си с "Амукина", преди да стисне тази на новия си съдружник.
В интернет се разпространяват и изпълнени с хумор обяви за цените на "Амукина": "Заменям 5 литра "Амукина" за Ауди RS5 от 2019 г." - автомобил, струващ около 100 000 евро. "Може и за Ауди RS5 от 2016-та плюс 65 000 евро".
Мерките на италианските власти, някои от които - драконовски, също са обект на шеги. В едно видео възрастна жена киха, а две секунди след това в къщата ѝ през вратата, прозореца и покрива нахлува екип на спецчастите на армията.
Приза обаче вероятно държи жена, която заявява: "След седмица затворени у дома (заради затворените училища - бел. АФП), ако децата ми не умрат от коронавируса, аз самата ще ги убия!"
Чувство за хумор - да, но с мярка. Полицията изправи пред правосъдието мъж от Северна Италия, публикувал фалшиво селфи, показващ го болница. Мъжът твърдял, че има COVID-19 и съветвал всичките си познати да си направят тест.