/ ThinkStock/Getty Images
Германия не успя да спази срока за преоборудване на старите дизелови автомобили. До декември 2019 г. на 96 процента от 5,3 милиона такива машини са инсталирали нов софтуер за намаляване на вредните емисии. Това трябваше да се случи до края на миналата година.
 
Преоборудването на произведени преди дизелови автомобили с нов софтуер в Германия все още не е напълно завършено, въпреки че до началото на декември 96 процента от 5,3 милиона такива коли вече са получили нов софтуер. Това съобщи Федералното министерство на транспорта в отговор на искане на агенцията ДПА.

Даймлер изтегля 60 000 автомобила

През 2017 г. на среща на представители на германската автомобилна индустрия и членове на правителството беше решено да намалят емисиите на вредни вещества чрез актуализация на софтуера на дизеловите автомобили. До август 2019 г. стана възможно инсталирането на нов софтуер на 4,5 милиона автомобила. Всички разходи се поемат от производителите.

В същото време 2,5 милиона автомобила са били произведени от Volkswagen и преди да се инсталира новият софтуер е необходимо да се премахне нелегалният, който позволи да се манипулират данни за емисиите на вредни вещества и концернът понесе санкции.

Германската прокуратура претърсва офисите на Volkswagen

От 31 май 2018 г. в Германия влязоха в сила първите забрани за автомобили с дизелови двигатели - на такива автомобили е забранено да влизат в определени градове или в определени участъци от магистрали. През февруари Федералният административен съд в Лайпциг разреши на градовете и общините да налагат подходящи забрани с цел намаляване на азотни оксиди във въздуха.

„Дизелгейт“ започна през 2015 г., когато американските власти разбраха, че Volkswagen умишлено е манипулирал данните за съдържанието на вредни вещества в отработените газове на дизеловите двигатели
 
БГНЕС