Общинското дружество "Автотранспорт" в София да поема заплащането на курсовете за автобусни шофьори, а след започване на работа, финансираният водач да се издължава поетапно. Това е решение на дружеството с цел привличане на водачи за автобусните линии в столицата, каза за Дарик изпълнителният директор на Столичната компания за градски транспорт Николай Костов.
Той подчерта, че констатираният през миналата година недостиг на автобусни шофьори не е преодолян, а увеличението на заплатите само е спряло отлива от желаещи. Към днешна дата не достигат 160 водачи на автобуси. Костов допълни, че очаква одобрение на предложението си отпреди десетина дни за увеличение на цените само на месечните карти за цяла градска мрежа на 45 лв.
Курсът, който един водач преминава, за да получи правоспособност за управление на автобус, първоначално да се поеме от общинското дружество, а след като той започне да получава заплата, парите да му бъдат удържани от трудовото възнаграждение, уточни Николай Костов. Той допълни, че трябва да се преразгледа начина на заплащане и условията на труд, попадането на водачите в трафик.
Такъв проблем дали съществува в електротранспорта?
Не е толкова сериозен проблемът, трамваи има само в София. Тролейбуси има в повечето градове в страната, но са със затихващи функции. Това предполага, че гладът в столицата за такъв вид водачи не е толкова голям.
Преди десетина дни казахте, че ще поискате картите за градския транспорт да се увеличат.
Карта за цялата градска мрежа, която не е коригирана от 2000 година досега и струва 37 лева, сега е база за заплащане на преференциалните карти и ако се запази на това ниво, ние няма да може да усвоим парите за компенсиране на преференциални карти.
Настоявате да бъде 45 лева.
Да, разчетите, които правим са за от първи юни.