Иван Панталеев от дигитална агенция Xplora, жури в eCommerce Academy Awards
Какво стои в основата на една успешна дигитална агенция като Xplora?
Комбинация от фактори, свързани с култура, знание и опит. И разбира се, късмет. Важно е да имаме високо техническо знание и опит с инструментите за реклама. Така ще може да ги прилагаме правилно за избор на тактика спрямо бизнес модела на дадената компания, поведението на таргет аудиторията ѝ и адаптирането към ситуацията, в която водим комуникацията. Към това добавям и културата вътре в екипа, чрез която да водим правилно комуникация при управление на проекта, да реагираме на различни ситуации и най-вече - да сме максимално фокусирани да реализираме успешни кампании, докато успоредно с това държим екипа свеж и щастлив. Така ще работи качествено и свободно.
Кой е най-прекият път до постигането на бизнес целите на един онлайн търговец?
Да знае кои са силните му страни, защо хората биха си купили продукта от него онлайн, с кого се конкурира и как може да свали бариерите, които хората имат в днешно време при пазаруване онлайн. Колкото повече се следи поведението онлайн на бизнесите и аудиториите (т.е. се анализира правилно средата, в която би оперирал бизнесът), толкова по-реалистично може да се целеполага и да се следват бизнес целите за изпълнение. И най-важното, което търся и давам като съвет - постоянството в изграждането на бранд, от който хората пазаруват през вече изградени канали извън платената реклама. Определям това като ключов фактор за силата на стойностното предложение на един онлайн търговец. Поради това и все повече хибридният модел на функциониране става ключов за дългосрочните проекти - физическа точка и силен онлайн магазин.
Каква е тайната за това един бранд да бъде разпознаваем и търсен в онлайн пространството?
Да носи стойност, която хората трудно биха получили на друго място. Лесно за споделяне, трудно за реализиране. Заради това онлайн търговците е необходимо да имат ясно и обективно разбиране за това каква и колко стойност носи бизнесът им, пред какви алтернативи е изправен клиентът. Както и да анализират бариерите на комуникация, времето, което е нужно, за да се изгради силен и разпознаваем бранд. Когато фокусът на бизнеса е да носи стойност, същевременно има енергията, желанието, постоянството и готовност да експериментира - се стига до рецепта за успех. А що се отнася до техническия аспект на планиране - ако се следи и търси вдигането на директния органичен трафик, бранд ключовите думи като обем, количеството имейли в базата данни (и там се открива добър прогрес) - то това е индикация, че нещата се случват правилно.
Какво е нивото на развитие на дигиталния маркетинг в България, сравнено с това в световен мащаб?
За мен ние сме много интересен и цветен пазар. Имаме добра инфраструктура за ползване на интернет и мобилни устройства. Процентът на трафик от мобилни спрямо десктоп устройства показва също, че хората консумират съдържание все повече в движение, от своите телефони. Успоредно с това имаме много силно развита инфраструктура от към куриерски услуги, които предлагат удобства, които много улесняват и спестяват време и усилие на хората - това преодолява бариери тип “доверие за онлайн плащане” и съдейства много за развитието на електронната търговия у нас.
Това води до много силно развит хибриден модел на дигитален маркетинг и онлайн търговия. Хората консумират много дигиталните канали - гледат, кликат и търсят информация. С това те проверяват все повече фактори, с което да изграждат доверие в процеса на закупуване. И към това добавяме опцията да видиш продукта, да го тестваш физически и тогава да се стигне до “финалната” покупка.
Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Човешки (human oriented), удобен и достоверен.
Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Когато успееш да спечелиш доверие в онлайн пазаруването, равно на това при пазаруване във физически обект. И тук техниките за това са разнообразни - показване на продукт или услуга, безплатна консултация, покаване на опит, опции за плащане, разнообразни условия за доставка спрямо желанието на клиента, възможност за връщане, ревюта и т.н. Това означава, че за да си “звезда в електронната търговия”, са ти необходими процеси, създадени специално за онлайн бизнеса и в полза на нашия таргет, неговите нужди и дигитална пътека, която би извървял при покупката на нашия продукт или услуга.
Какво стои в основата на една успешна дигитална агенция като Xplora?
Комбинация от фактори, свързани с култура, знание и опит. И разбира се, късмет. Важно е да имаме високо техническо знание и опит с инструментите за реклама. Така ще може да ги прилагаме правилно за избор на тактика спрямо бизнес модела на дадената компания, поведението на таргет аудиторията ѝ и адаптирането към ситуацията, в която водим комуникацията. Към това добавям и културата вътре в екипа, чрез която да водим правилно комуникация при управление на проекта, да реагираме на различни ситуации и най-вече - да сме максимално фокусирани да реализираме успешни кампании, докато успоредно с това държим екипа свеж и щастлив. Така ще работи качествено и свободно.
Да знае кои са силните му страни, защо хората биха си купили продукта от него онлайн, с кого се конкурира и как може да свали бариерите, които хората имат в днешно време при пазаруване онлайн. Колкото повече се следи поведението онлайн на бизнесите и аудиториите (т.е. се анализира правилно средата, в която би оперирал бизнесът), толкова по-реалистично може да се целеполага и да се следват бизнес целите за изпълнение. И най-важното, което търся и давам като съвет - постоянството в изграждането на бранд, от който хората пазаруват през вече изградени канали извън платената реклама. Определям това като ключов фактор за силата на стойностното предложение на един онлайн търговец. Поради това и все повече хибридният модел на функциониране става ключов за дългосрочните проекти - физическа точка и силен онлайн магазин.
Каква е тайната за това един бранд да бъде разпознаваем и търсен в онлайн пространството?
Да носи стойност, която хората трудно биха получили на друго място. Лесно за споделяне, трудно за реализиране. Заради това онлайн търговците е необходимо да имат ясно и обективно разбиране за това каква и колко стойност носи бизнесът им, пред какви алтернативи е изправен клиентът. Както и да анализират бариерите на комуникация, времето, което е нужно, за да се изгради силен и разпознаваем бранд. Когато фокусът на бизнеса е да носи стойност, същевременно има енергията, желанието, постоянството и готовност да експериментира - се стига до рецепта за успех. А що се отнася до техническия аспект на планиране - ако се следи и търси вдигането на директния органичен трафик, бранд ключовите думи като обем, количеството имейли в базата данни (и там се открива добър прогрес) - то това е индикация, че нещата се случват правилно.
За мен ние сме много интересен и цветен пазар. Имаме добра инфраструктура за ползване на интернет и мобилни устройства. Процентът на трафик от мобилни спрямо десктоп устройства показва също, че хората консумират съдържание все повече в движение, от своите телефони. Успоредно с това имаме много силно развита инфраструктура от към куриерски услуги, които предлагат удобства, които много улесняват и спестяват време и усилие на хората - това преодолява бариери тип “доверие за онлайн плащане” и съдейства много за развитието на електронната търговия у нас.
Това води до много силно развит хибриден модел на дигитален маркетинг и онлайн търговия. Хората консумират много дигиталните канали - гледат, кликат и търсят информация. С това те проверяват все повече фактори, с което да изграждат доверие в процеса на закупуване. И към това добавяме опцията да видиш продукта, да го тестваш физически и тогава да се стигне до “финалната” покупка.
Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Човешки (human oriented), удобен и достоверен.
Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Когато успееш да спечелиш доверие в онлайн пазаруването, равно на това при пазаруване във физически обект. И тук техниките за това са разнообразни - показване на продукт или услуга, безплатна консултация, покаване на опит, опции за плащане, разнообразни условия за доставка спрямо желанието на клиента, възможност за връщане, ревюта и т.н. Това означава, че за да си “звезда в електронната търговия”, са ти необходими процеси, създадени специално за онлайн бизнеса и в полза на нашия таргет, неговите нужди и дигитална пътека, която би извървял при покупката на нашия продукт или услуга.