Средиземноморската диета засища по-бързо от западната

/ ThinkStock/Getty Images
Учени от университета Уейк Форест в Северна Каролина установиха, че средиземноморската диета намалява по-бързо апетита в сравнение със западната, съобщи сайтът MedicalXpress.

Средиземноморската диета ни позволява да се справим с преяждането и да поддържаме нормално телесно тегло, както и да предотвратим свързани с напредването на възрастта здравословни проблеми, като стеатоза на черния дроб и диабет.

Специалистите извършили експеримент с различни от човека примати - женски екземпляри от вида макаци крабоеди. В разстояние на 38 месеца - еквивалент на 9 години при хората, маймуните били разделени на две групи.

Средиземноморската диета забавя стареенето на организма

Макаците крабоеди приемали белтъчини и мазнини с животински произход в съответствие със западната диета или с растителен произход, както при средиземноморската диета. Съблюдавалите средиземноморската диета маймуни предпочели да не изяждат цялата храна. Останалите макаци крабоеди консумирали повече, отколкото е необходимо, и натрупали телесно тегло.

Средиземноморска диета удължава живота с 15 години

iStock/Getty Images

Освен това 2,5 години по-късно западната диета предизвикала инсулинова резистентност и стеатоза на черния дроб. Те са свързани с риск от преждевременна смърт. Здравословната дажба намалила нивото на триглицеридите, които са своеобразен маркер за затлъстяване.

Средиземноморската диета предпазва жените от инфаркт

Средиземноморската диета включва голяма консумация на зеленчуци, плодове, орехи, бобови култури, зехтин, риба, както и умерена консумация на вино, а почти изключва продуктите, съдържащи наситени мазнини, като мляко, червено месо.
БТА