Учени твърдят, че са открили "нов, непознат свят", намиращ се в ядрото на Земята, разказва LiveScience.

Припомняме, че досега се смяташе, че ядрото е съставено от съединения на желязото или подобен състав, а температурата е близо 3400 градуса по Целзий.

Новите изследвания, базирани в САЩ и Япония, твърдят, че съставът на ядрото е доста по-сложен, пише каналът "OMG Facts" във vbox7. Уви, хора или машини няма как да стигнат до такава дълбочина, но сеизмолозите от двете държави проучват как вълните, предизвикани от земетресенията, "пътуват" в Земята. Така учените успяват да пресъздадат картината на това какво има във вътрешността на планетата.

Първоначално геофизик от Хавайския институт по геофизика и планетология забелязва, че вълни, които се е очаквало да се "държат" по един начин, всъщност показват съвсем различно поведение. Това предполага съвсем различна структура на вътрешността на Земята, от тази, която познаваме.

Какво означава това откритие? Означава, че и магнитното поле на Земята, такова, каквото го познаваме, всъщност може би е доста по-различно заради задвижващите го сили. Откритието хвърля и нова светлина върху композията, историята и еволюцията на Земята.

Джесика Ървин, сеизмолог в университета в Бристол, коментира пред изданието, че човечеството по този начин е открило "цял нов цвят, скрит под Земята". Е, той вероятно не като онзи, описан от Жул Верн през 1871 г., пълен с динозаври, но се предполага, че учените ще ревизират още много твърдения, базирани на досегашните знания.